We hebben een vet goeie camper! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu We hebben een vet goeie camper! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

We hebben een vet goeie camper!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

13 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend op het gemakje de koffers ingepakt. Omdat we zo vroeg wakker zijn hoeven we ook niet te haasten, overal rustig de tijd voor. Heel anders dan afgelopen jaar thuis… Zoals gezegd worden we om 9 uur opgehaald, ipv nog een half uur op bed te hangen, heeft Jakkie een goed idee. Steve gaat ons uitchecken en wacht in de lobby terwijl ik de zwervers trotseer en koffie ga halen 2 straten verder. Lopend in de morgenzon, realiseer ik me dat het snel went zo’n grote stad, of ik nooit anders gedaan heb. Nou en het bestellen ging ook best redelijk.

Stipt 9 uur werden we opgepikt. Ja hoor met 2 andere Nederlanders, the Jensens. Die wel heel erg lieten merken dat ze ook eerder gecamperd hadden. Rit van wel 3 kwartier naar Newark, wel fijn meerijden in het drukke verkeer. We hadden dit stuk niet graag met de camper gedaan, richting Newark wordt het al iets rustiger.

Bij Cruise America is het nog niet druk. We worden gelijk geholpen door een vriendelijk meisje. Alles wordt goed uitgelegd. Daarna krijgen we de sleutel van de camper en mogen we alvast inladen. En wat blijkt… Steve met z’n: ‘ik wil een upgrade!’ We krijgen een betere camper dan het standaard model. Niet de nieuwste zuinige versie, maar wel een nieuwer model. Stuk mooier interieur, ook in de stuurhut, kastjes sluiten beter, logischere indeling, mooiere grill, CD-speler met mp3. Ook zit er standaard een picknicktafel in het opbergvak en er staat nog maar 41.000 mijl op de teller. Jeehhh wij zijn blij.

Toen vertrokken naar de Walmart voor een flinke lijst boodschappen, gelijk voor 4 dagen. Karretje vol: bbq-tje, 2 zakken houtskool (geïmpregneerde en gewone), afwasmiddel, sponsjes, kaarsje, koffie, suiker, vanillekoffiemelk (lekkaah), wasmiddel, pleepapier, water voor een heel weeshuis. Kortom te veel om allemaal nog op te noemen, alleen… Waar zijn de groenten, fruit en vlees? Jawel, wij hebben de enige Walmart getroffen die (nog) geen versafdeling heeft.

Met de tomtom een Target trachten te vinden, maar bij de eerste optie loodst hij ons terug naar Cruise America. Ze zitten hier pas dus misschien hebben ze het gebouw overgenomen van Target? De volgende Target is iets verder weg, maar das wel mooi, want ondertussen is Steve gewoon ff op het gemakje zijn drivingskills aan het aanscherpen. De Target heeft een versafdeling van 4 bij 4 meter terwijl de winkel echt mega is, maar dat zegt natuurlijk wel iets over het eetgedrag van de Amerikaanse bevolking… Maar prima, wij hebben van bijna alles wat er te kiezen viel iets meegenomen. Tomaten, paprika, ui, komkommer, romainslaharten, avocado, corn on the cob, aardbeien, hamburgers, kippedijen, porksausage. Ja ja ik stop al;).

Nou toen was het ondertussen al een uur of 1 en moesten we echt gaan knallen. Na een half uurtje leek het ons fijner om toch ff te tanken, een volle tank geeft toch een rustiger gevoel. Weer een lekkere dure pomp gekozen. 4.13 de gallon! Veel later hebben we nog een 3.89 gespot, maar ja daar heb je dan toch niets meer aan. 120 dollar naar binnen gebracht, helaas was dat niet genoeg voor een volle tank, maar vermoedelijk toch wel tegen de max aan. Daar ook piepschuimbox met ijs gekocht, want het is toch best al warm hier.

Na een flink stuk freeway (580 east) en nog een keertje de afslag missen door Jakkies schuld (foto trachten te maken van bord ‘yosemite route 120’ en dan lekker niet die baan pakken), gingen we over op highways. Zonde dat we zo moeilijk hebben gedaan voor die versafdeling, want langs de weg hier allemaal fruit- en groentestalletjes, vers van het land. Onderweg maar eens even gestopt na een uurtje of 2 bij Melones Lake. Wow niet verwacht dat het hier al zo heet is!

Vlug maar weer verder, fijn airco in de camper, maar vervolgens moet ie uit voor 5 mijl, want we gaan mega klimmen, elevation 4000! Dit is wel een beetje spannend en ‘the Doors’ zetten zojuist ‘the End’ in... Maar ondanks deze creepy begeleiding hebben we het er toch levend vanaf gebracht:). De natuur is ondertussen veranderd van gele heuvels naar flinke bergen met hoge dennenbomen. Rond een uur of vijf rijden we via ingang Big Oak Flat Yosemite binnen. Hier gelijk de nationale parkpas, America the Great gekocht.

Stop de campert! Herten! Gelijk eruit en foto’s van kunnen maken. Nog een bochtje verder bereiken we onze camping Crane Flat. Als we bij het hokje aangeven dat er een reservering is op naam van Mijnsbergen, zegt het meisje gelijk voor Steve? Toch wel een beetje bizar dat je dat 5 dagen geleden uit Nederland regelt en dat ze dat hier midden in het bos op hebben staan. Lang leve het internet!

We hebben een goed plekje met bank en vuurring midden in het bos. Geen stroom en riolering, maar dat wisten we. Nou eerst maar eens dat langverdiende drankje, ooohh wat is het lekker rustig hier. Nou en dan de bbq in elkaar zetten, tsjee het lijkt wel een sudokupuzzel. Gelukkig hebben we de tijd en de multitool bij. Waar-praise the lord- ook een kurkentrekker op zit (daar zat je dan met je voordeelfles Barefoot Chardonnay… Nee hoor die was hoe dan ook open gegaan:)).

Bbq-tje doet het prima en we hebben eele goeie broodjes hamburger gemaakt. Geroosterd broodje met hot sauce, mayo, tomaat, sla en bananapepper slices (zuur uit potje) en een goed gekruide medium rare burger. O ja en kaas erop gesmolten jummie. Toen nog ff een rondje over de camping gelopen om het eten nog een beetje te laten zakken en echt.. Om 9 uur gingen we al pitten.

• 16 Juni 2012 - 06:21

Kees:

Yep, and the story continuous ( of zoiets). Net of jullie niet weg zijn geweest. Weer een genoegen om jullie belevenissen weer mee te mogen beleven, ga zo door. Schuilt er dan toch een schrijfster in Jakkie, wanneer komt je eerste boek uit? In ieder geval , blijf jullie volgen and...happy trails.

Groetje.

• 16 Juni 2012 - 07:46

Peter V:

leuk !!!
    Het avontuur begint nu dus echt !!
    Geniet er van en ik volg jullie ook.

Groetjes
    Peter