Klaarwakker in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Klaarwakker in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Klaarwakker in Seattle

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Seattle

Lekker geslapen vannacht. Jakkie vindt het bed heerlijk, voor Steve is het wat te zacht. Wel echt een fijne hotelkamer. We worden gewekt door de zon en eens niet door Steve's klerewekkert. De Starbucks is tegenover het hotel en sowieso in zowat heel Amerika altijd in de buurt. Steve gaat ff 2 latte's halen.

Om 10 uur lopen we richting het aquarium, dat ligt aan de kust, wel zo handig;). De entree bedraagt 19 dollar pp. En dat is het waard. Mooi ingericht en weer heel anders dan de 2 eerdere aquaria die we in Barcelona en San Francisco bezocht hebben. Er wordt zeewater direct uit de haven gebruikt en er zijn ook vogels, zeehonden en otters te bewonderen.

Na het aquarium waren we van plan naar Pike Market te gaan voor het ontbijt, maar het lag meer op de route om de Space Needle eerst te doen. En omdat het zulk lekker weer is ook erg fijn om langs het water te lopen. Vrij snel toch honger gekregen van de frisse zeelucht.

Anthonys Diner gekozen, heel groot terras dat bij lange na niet volzit. Toch een wachtrij voor de deur doordat ze iedereen persoonlijk een tafel toewijzen en 'voorgaan', daar houden Amerikanen van. Wij niet, schiet van geen meter op! Dus maar een tafel binnen gevraagd. Bah ook wachten zelfs. Maar wel leuke tent, mooie kaart, echt het gevoel dat de vis direct uit de zee op het bord komt.

Steve kiest fish and chips, catch of the day. Jakkie vindt dat een strak plan. Het blijkt een goede keuze, mooi geserveerd op zwart-wit geblokt papier. Frietjes, ketchup (uiteraard...), remouladesaus, gingersla en kabeljauw, calamaris, zalm, uiringen en gamba in een goed krokant jasje. Met een frisje erbij, voor Steve rootbeer en Jakkie Hawaïaanse ijsthee. Goede bodem om Seattle verder te gaan ontdekken!

We lopen naar de Space Needle. Het is ff in de rij staan en flink omhoog met de lift, maar dan heb je ook echt een geweldig uitzicht over de stad. Het is een heldere dag dus mount Rainier is ook vanaf hier goed te zien. Na een half uur hebben we het wel gezien en nemen de lift naar beneden, er is geen trap gelukkig... Daarna gaan we met de monorail naar een shoppingmall. Daar lopen we een beetje rond te sloffen. Op een mooie kookwinkel na zijn er geen interessante winkels.

Als we de mall uitlopen zien we Nordstrom Rack, toch ff kijkje genomen. En dat is maar goed, want het is een schoenenwalhallalalalala. Alles staat in dozen en is een beetje rommelig, maar Jakkie gaat na lang treuzelen (lastig kiezen) met Uggs en knalroze pumps naar huis. In het hotel aangekomen ff uitpuffen om een half uur later toch weer terug te gaan naar Nordstrom Rack. Jakkie heeft bruine laarzen zien staan en die moeten toch ook echt mee naar Nederland. De laarzen en nog een cadeautje geshopt en weer afgedropt op onze hotelkamer.

Waar we nou trek in hebben voor avondeten weten we nog niet, maar we gaan gewoon lopen. Wordt weer een flink vierkantje, rondjes doen ze hiet niet aan;). Maar uiteindelijk kan Jakkie Steve overtuigen om Mexicaans fastfood te proberen. Chipotle is het restaurant van keuze. In de rij al een beetje keuzestress en o jee er moeten ook nog veel vragen beantwoord worden; soft tortilla, taco, burrito? Rund, varkens, vegetarisch, bruine rijst, witte rijst, wel bonen, geen bonen? Mais, guacamole, wel pittig of niet pittig? En dat allemaal in rap tempo bij drie verschillende medewerkers. Maar het eindresultaat is echt lekker eten! Dat mogen ze van Jakkie ook wel in Nederland openen zo'n zaak. Daarna nog een Corona en een Margaritha en toen rustig terug naar het hotel gelopen.

Nog even op met muurtje voor het hotel mensen gekeken en na een beetje zappen redelijk op tijd de luikjes dicht.

• 23 September 2012 - 16:16

Marco:

ik jaloersssssssssssssssssssssssssssssss meer zeg ik nie ;-)