Relaxte dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Relaxte dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Relaxte dag in San Francisco

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

13 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer een schrijfsessie op een raar tijdstip. Het is nu 5:45 (13-06-12), ons dag- en nachtritme is nog steeds een beetje verstoord. Maar straks om 9 uur worden we (als het goed is) opgehaald door de camperboer. Dus kan Jakkie nu nog even inhalen waar ze gisteravond weer te zware oogleden voor had.

Dinsdagochtend nog een klein beetje liggen dommelen op het wiebelbed, maar vervolgens waren we toch rond 9 uur gedoucht, aangekleed etc. en konden we op pad. Als we de goede route blijven lopen is de wijk toch niet zo heel slecht, het was gewoon een beetje wennen aan al dat volk wat op de straat hangt. Het is hartstikke lekker weer, mooi zonnetje en weinig wind. De jassen hadden we thuis kunnen laten.

Eerst ff 2 latte’s gehaald bij de Starbucks met een chocolade croissant voor Steve en een cheese danisch voor Jakkie. Ermee naar Union Square gelopen en daar ontbeten met het zonnetje in de rug kijkend naar al die vreemde types hier. Daarna beetje geshopt in Westfield shoppingcenter. T-shirtje voor Steve in de VANS-winkel en ein-de-lijk weer eens het juiste model schoenen, maar jammer genoeg is 44,5 toch net iets te krap. Ja en krappe schoenen daar doen mannen niet aan…

Verder is zo’n shoppingmall echt niet ons kopje thee, je bent meer bezig met die eindeloze roltrappen, dan dat je winkels ziet. Dus toen maar weer de berg opgelopen naar Jakkie’s winkel. Steve geïnstalleerd op een comfie stoel en ik ff op het gemakje langs alle dozen. Hoppa na een half uur 2 dozen om af te rekenen. Sleehak en highheel kan ik afstrepen van mijn lijstje (dat thuis nog in mijn agenda zit;)).

Rond een uur of 11 teruggewandeld naar ons hotel, jassen en tassen gedropt en op naar de volgende missie. Chinatown. Eerst waren we van plan een dagkaart voor de cable cars te kopen, maar we waren het beginpunt voorbijgelopen om op de tweede halte op te stappen. Daar was het minder druk, zinloze actie, want de wagons waren allemaal vol als ze aankwamen. Toen ff op de kaart gekeken en besloten gewoon te lopen.

We waren 1 blok te vroeg afgeslagen, want allememachies wat moeten we weer klimmen. Goeie kuittraining, maar hadden we kunnen voorkomen door een straatje later te pakken. In Chinatown wilden we weer dim sum eten bij hetzelfde restaurant en net toen we vermoeden dat we het misschien niet gingen vinden, was het daar toch ineens. Jammer net geen tafeltje vrij op het balkon. Zelfde menu genomen, deze keer met spicey & sour soup. Steve vond het lekker, Jakkie kreeg het niet weg, die vond er weer eens een ‘raar smaakje’ aan zitten… Dimsums waren onveranderd lekker. Als toetje kregen we ook weer jasmijnijs met een furtune cookie.

Daarna ff in een parkje vol met kaartspelende Aziaten uit zitten buiken, bijzonder volk hoor… Toen op het gemakje, af en toe een winkel pakkend teruggelopen naar het hotel. We moeten nog een beetje wennen aan het niets hoeven, dus lekker uurtje tv gekeken. Volgens mij ook nog een tukkie gedaan en rond een uur of zes weer gaan lopen om iets te eten.

Bij de Starbucks een frappucino genomen, haha wat blijft het toch lastig bestellen daar. Ze maken het gewoon ingewikkeld met al die extra opties.’ Gewoon een frappucino met KOFFIESMAAK verder niets.’ Het was nu wel een beetje frisjes, veel wind en uit de zon dan erg koud. Eigenlijk hebben we helemaal geen honger. Rondje om het blok gelopen, fles water gekocht bij Wallgreens en half uurtje later weer thuis. Jaaah de hotelkamer begint als thuis te voelen:).

Toen weer lekker ff de tv aan. Superserie ‘the Big Bang Theory’, maar ook hier zitten we weer gewoon de herhalingen te kijken. En die reclame… Om de vijf minuten als het niet vaker is, echt vervelend. Ook nog ff het nieuws gekeken, storm en mogelijk hieruit voortvloeiend tornado’s in New Mexico, Colorado en Nebraska. Hopelijk zijn die allemaal gevlogen als wij daar naar toe gaan.

Rond een uur of acht lagen we weer te pitten, vandaar deze vroege typesessie. Straks vertrekken we, na eerst flink boodschappen gedaan te hebben, richting Crane Flat campground gelegen bij Yosemite. Daar hebben we geen internet, waarschijnlijk vrijdag in Furnace Creek, Death Valley weer wel. En anders horen jullie zaterdag weer van ons vanuit Las Vegas baby!!!!!