De Rocky’s in. - Reisverslag uit Grand Lake, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu De Rocky’s in. - Reisverslag uit Grand Lake, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

De Rocky’s in.

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

25 Juni 2012 | Verenigde Staten, Grand Lake

Vanochtend weer niet alive ’n kickin’ om 7 uur, maar om kwart over 8 ging het wel een beetje. Na de koffie en de dagelijkse klusjes eerst ff kleine boodschappen doen bij de Walmart, die bleek echt aan de overkant van de straat.

We moesten nieuwe vaatdoekjes, want de vloer van onze hut wordt zo ranzig dat als je ‘m na het afwassen ff meedweilt, het doekje niet meer herbruikbaar is. Ook ff beetje borrel halen, gisteren was borrelvrijedag. Bier is wel te krijgen, maar voor wijn moet je in Colorado ook naar de liquor store. Dat pakken we onderweg dan wel mee. Ook een zoet ontbijt mocht wel weer eens. We kiezen donut holes, nee dat is geen leeg doosje hahaha, maar echt lekker waren ze ook niet. Vooral wat dreug weer…

Zonder planning rijden we toch weer weg uit Salida om 10 uur, we pakken opnieuw de 285 richting Fairplay. Vervolgens gaan we over op de 201 naar Frisco en net voorbij George Town over op de 40. Voor het gevoel rijden we meer naar beneden vandaag dan dat we klimmen, maar ons uitzicht is aan beide zijden, de mooie bergen van de Rocky Mountains.

Bij Leadville tanken we, daar is ook gelijk de liquor store. Jakkie kiest een klein flesje Bacardi. Limoen en munt eerder gekocht, Jaaaah straks mojito’s maken. Steve vindt nog een Warren’s Road Atlas. Voor water met bubbels hebben ze hier alleen dure Pellegrino, maar ja zo hoort het wel een beetje volgens m’n receptenboek.

We pauzeren nog even dichtbij de Blue River. Daar maakt Jakkie een gebakken eitje op oud brood, maar de mushrooms en Swiss cheese maken het weer een goede lunch. Om de Blue River te vinden moeten we nog door een raar strookje bos, maar na een paar omwegen vinden we het toch, leuk riviertje waar je mag vliegvissen.

Om 3 uur komen we aan in Grand Lake, onze camping heet Winding River. En jawel…. er is een manege bij. Jakkie moet ff 3 keer op en neer lopen naar de office, maar morgen gaan we om 8 uur paardrijden. Een tochtje van 2 uur door de Rocky Mountains. Jakkie heeft er echt zin in. Yiehaaahhh. Steve is iets minder enthousiast, maar ik weet zeker dat hij het morgen toffer vindt dan ik. Net als met dat waterfietsen zeg maar:).

Zo nu eerst een mojito maken, bbq-en mag vandaag niet ivm extreme fire danger. Onderweg zagen we in de bergen ook al brand en een helikopter die water ging scheppen uit de rivier. Van de politie mochten we niet stoppen om foto’s te maken, we werden gelijk doorgebonjourd. Het wordt vandaag aardappelsalade met filet lapjes als diner.

• 26 Juni 2012 - 16:00

Tonny:

Ben benieuwd naar de foto's...yiiiiiiiiihaaaaaaaa

• 26 Juni 2012 - 16:04

Ben benieuwd naar de foto's...yiiiiiiiiiiihaaaaaaaaa