Buiten reisverslagje typen bij ondergaande zon. - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Buiten reisverslagje typen bij ondergaande zon. - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Buiten reisverslagje typen bij ondergaande zon.

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

10 September 2010 | Verenigde Staten, Wahweap

Vandaag om 8 uur uit bed. Whoe vanacht koud geweest, maar Today wordt het weer warmer overal, zagen we op de lokale Willams Maximaal tv. We hebben niet zelf ontbijt gemaakt, maar nog een keer van die lekkere wafels van de 'kantine' met bakje koffie.

Daarna hebben we weer ff de hut schoongemaakt, losgekoppeld, aangevuld, leegegooid etc.

Om half 11 zijn we vetrokken richting Flagstaff (Highway 89) weer een Scenic Route tot aan Page. Eerst in Flagstaff getankt, was nog iets minder nodig dan we dachten, maar je kan het maar bij hebben...

Eerste gedeelte van de weg was niet zo spectaculair, Jacky dacht nu hebben we het mooiste gehad. Het waren vooral veel dennebomen, maar na een flink uur begon het landschap weer te veranderen en reden we opnieuw door de Canyons en de Cococino... (wacht ff de Mc Nally pakken) Nee, dus de Coconino, Painted Dessert. Ook weer niet te omschrijven, schitterend.

Onderweg hadden we toch wat honger, maar er waren alleen van die Indianen-ruil-winkels en wij hadden weinig te ruilen. Toch maar ff gestopt. Geen eten te vinden, maar een Cowboyhoed gekocht voor Jacky's opa in het dorpje Cameron.

Nog ter nauwernood kunnen stoppen bij een mooi Vieuwpoint, geven ze ook zo laat aan! Of het was The Gap of Cedar Ridge, dat weten we niet meer. Gelukkig hebben we de foto's nog:).

Toen doorgereden naar Page, daar maar eens ff een Jack in de Box geprobeerd. Best te doen, maar onderscheid zich niet van andere hamburgerboeren, je gaat er net zo hard van meuren:).

De Tomtom vond eigenlijk niets meer in Page. De mevrouw van de Railroad RV Ranch had ons Wahweap Marina RV park geadviseerd, het adres vonden we terug in een boekje bij Jack in the Box, das nog eens geluk hebben. Maar Tommie vond ook geen huisnummers meer, dus maar zelf gevonden.

Onderweg hier naar toe reden we officieel een nationaal park binnen, Lake Powel National Park. We hebben een pas gekocht en daarmee kunnen we nu de andere parken ook in.

2 nachten gereserveerd, plekje bekeken. Lekker met bank en vuurring. Toen wilden we eerst nog naar de Horseshoe Bend. Dat was weer terug over de Glenn Canyon Bridge (die al 100 jaar oud is, lachen wij Nederlanders om:)). Verder terug dan de Jack in de Box, maar het was nog maar half 5 dus tijd zat.

Horseshoe Bend, ook weer super mooi en ff een beetje beweging ipv in de Camper hobbelen. Het was namelijk nog best een stukje de berg op en af voordat je het mooiste uitzicht had op dit natuurverschijnsel.

Toen maar weer eens een Wal*mart meegepakt. Want nu willen we vanaaf wel eens lekker vlees. De kip van gisteren stond bijna in de fik in de oven, maar was toch nog niet gaar en van eergisteren duurde weer ontzettend lang en was ook niet geweldig. Maar eergisteren hadden we wel een maiskolf ge-bbq-d en die was dan weer boven verwachting lekker. Jammer genoeg hadden ze geen stookhout in de Walmart en vergaten we dit ook te kopen bij een tankstation.

Terug gekomen zou Jacky dat wel ff aan het lopende gaan halen bij de campingwinkel, maar ik liep de hele Loep rond en begon me net te beseffen dat het wel erg lang duurde voordat de weg kwam... Toen zag ik onze camper weer staan:(. Rondje gelopen. Nou dan maar ff geen vuur vanavond, alleen kolen. De bovenburen hebben een megavuur rightnow, ook niet tof!

Nou nu gaan we ons concentreren op het koningsmaal, want deze keer zijn we niet dodelijk vermoeid, is het nog geen tien uur en de kolen zijn echt al roodgloeiend/witheet. Er liggen zelfs al 2 Korn-leden op het vuur.

• 11 September 2010 - 18:20

Marco En Rian:

En hoe zijn de douches?? Wij hebben alleen koud water gevoeld, maar we kregen na te zeuren wel ons geld terug.Maar ondanks dat vonden wij het wel een hele mooi RV park. Mooie zonsondergang he.
    Jullie gaan toch zeker wel naar Anteloppe Canuon he, mag je echt niet missen.
    Wij hadden de lower canyon gedaan.

• 11 September 2010 - 23:24

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Toevallig hebben we dat net gedaan (die tour dan he ;))
    Net gezwommen en Jacky gaat douchen dus ik hoor wel of het koud is ofnie?!