Laatste dagje met de camper. - Reisverslag uit San Fernando, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Laatste dagje met de camper. - Reisverslag uit San Fernando, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Laatste dagje met de camper.

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

26 September 2010 | Verenigde Staten, San Fernando

Gewoon weer wekkertje om 7 uur. Dagelijkse routine is oven aan, wel voor de laatste keer:(. Bagels en stokbrood afgebakken. Jakkie heeft wel zin in een bagel met boter, Steve is met alleen koffie voorlopig wel blij.

Weer eens een beetje foto’s uploaden, tsjee dat gaat toch langzaam en moeilijk met dat beperkte samendeleninternet… Ben je rustig een uurtje zoet mee en ook nog proberen rustig te blijven he! Er staat dat je 100 foto’s in de wachtrij kan plaatsten, nou als je de tweede doet, ben je de eerste weer kwijt…

Maar tis weer gelukt en we hadden geen haast vanochtend. De ouwe mensjes kwamen weer buurten en ook nog een meneer met ‘goede’ adviezen welke route we moeten volgen. Nou we only trust de Motmot als het uitkomt;).

Weer een hele berg afval naar de Dumpster gebracht. Heel veel plastic tasjes en verpakkingsmaterialen, niet echt milieubewust die Amerikanen. Hoewel ze wel aan recyclen doen, alleen snappen wij geen hout van het systeem, dus tegen Jakkies principes, maar gewoon dumpen die hap.

Nog ff gezwaaid naar onze buurtjes aus die Niederlande en om half 10 waren we on the Road again. We gaan nog een stuk langs de kust rijden, stukje van de 1 South en vervolgens de 101 richting Los Angeles, zoals de Tomtom zo grappig zegt telkens. Tis niet meer zo’n mooie route langs de kust als gister met 2-baanswegen, maar gewoon snelweg met 2 x 4-5 banen. Wordt ook steeds drukker hoe meer we LA naderen.

We zien wel weer mooie stranden met hele lekkere golven, dus voor we afbuigen naar San Fernando, wil Jakkie nog ff stoppen. Ja hoor, het stukje strand waar wij voor kiezen (San Buenaventura State Beach) heeft een parkeerterrein waar je voor moet betalen. Hoppa 10 dollar. Is onze pen weer eens kwijt en hebben we alleen een hele dikke rode stift om het bonnetje in te vullen…

Broodje gesmeerd en flesjes water plus handdoek meegenomen. Toch nog best wel een stukje lopen. Steve is niet van plan om te gaan zwemmen:(, maar Jacky toch voor de zekerheid bikini aangetrokken. Komen we op het strand, eerste wat we zien: 1 of andere Mexicaan die met een bijbel (okee Steve kan ook Koran zijn…) en zijn kop in het zand zit te bidden. Bloody Hot, maar blijft maar bezig, fascinerend.

Nou het wordt niet zwemmen, dit is niet zo'n goeie plek. Nogal heftige golven, het wordt gelijk diep en veel los zand, wat het water juist smerig laat ogen. Jammer de bammer. Dan maar gewoon een beetje zon meepakken en de broodjes proberen op de eten. Tjezus die dingen zijn bikkelhard geworden, leuk joh dat zuurdesem hier… Nou strand is van korte duur, Stefke kan er niet blij van worden. Die blijft volgende keer maar gewoon in de camper! O nee er komt voorlopig geen volgende keer:(.

Daarna doorgereden tot San Fernando. Jakkie moest kiezen tussen Walnut RV Park en Birmingham Trailerpark. Jakkie vond die eerste sjieker klinken. Lekker door LA rijden, beetje angstvallig de conditie van de huizen en auto’s in de gaten houdend. Geen idee waar je weer terecht komt… Walnut RVP gemakkelijk gevonden. Toen we de motor uitzetten, hoorden we gesis, ja hoor ventiel weer los links achter. Handig systeem, Not! Was vast nog niet heel lang, band redelijk hard en ventiel weer vast kunnen draaien.

Beetje vage Office, er stond zondag gesloten en later zagen we ook no Vacancy op een bord. Een meneer wees aan in welke Trailer de eigenaresse woonde en adviseerde gewoon aan te kloppen. Dat vonden wij weer iets te ver gaan. Hup hup naar Birmingham RVP.

Birmingham RVP is 3,3 mijl verder, beetje zelfde soort buurt. Niet echt heel jofel, maar het lijkt op het eerste gezicht redelijk in orde. Hier ook gesloten op de Office, maar we mochten wel door de slagboom. De terugweg is een spijkermat (zegt ook al wat) dus hopen dat er iemand is. Gelukkig, mevrouw zegt het te warm gevonden te hebben om naar de deur te lopen om het bordje van gesloten om te keren. Tis hier ook echt puffeheet 44 graden!

Laatste nacht gereserveerd. We wilden ons overgebleven eten aan een zwerver geven in LA ofzo, maar de mevrouw hier zei: niets weggooien, ik ken een heleboel mensen die het goed kunnen gebruiken. Daar kunnen we dus morgen alle overschotten dumpen. Nee we kunnen niets mee naar huis nemen. We hebben zojuist de koffers een beetje in proberen te pakken en neehh er kan echt geen klein dingetje mee bij. Het lijkt nu al bijna onmogelijk om alles in de koffers te passen en zo veel hebben we nu echt niet geshopt.

We hebben net ovenfrietjes met gebakken eitje en kroppie sla gegeten, allemaal restjes. Daarna afgewassen en een beetje schoon proberen te maken. Lukt niet zo goed, nog te veel troepies overal. Jakkie wilde naar buiten om afval we te gooien, maar er staat een enge auto hier in het donker voor de camper geparkeerd met de ramen open. Er vliegen nu continue heli’s met zoeklichten over. Jakkie denkt dat is een Gangster, heeft zijn auto hier gedumpt en zit nu onder de camper ofzo. De heli’s blijven vliegen heel de avond. De auto is gewoon volgeladen en weggereden, het waren de overburen… Toch een beetje vage buurt hoor:(.

• 27 September 2010 - 15:37

Kees:

Tja, aan iedere camper zit een eind,dus ook aan die van jullie. Leuk dat we de 4 weken mochten meegenieten van jullie belevenissen daar in het verre. Toch een beetje het gevoel gekregen dat we er bij waren. Ook door de foto's.Knap ook dat je elke dag weer alles op "papier" kreeg Jakkie, zou het zelf zo beu zijn denk ik. Verder wens ik jullie niet te veel stress de laatste dag en goeie reis trug naar hier... p.s. neem wel een regenjackie mee, hebt je hier af en toe wel nodig.. groetjes.

• 27 September 2010 - 20:52

Marco:

tja luitjes aan al het mooie is toch een eind gekomen.
    nu nog ff wachten dan zijn je wer terug in het natte kikkerlandje.
    na mijn vakantie van 1,5 wek zie ik je weer wel bij lwm en praten we weer wel bij