Naar de Grand Canyon. - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Naar de Grand Canyon. - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Naar de Grand Canyon.

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

09 September 2010 | Verenigde Staten, Williams

Vanochtend moesten we om kwart voor 9 in de 'kantine' zijn, dus de wekker stond om 7 uur. Echt een beetje fris hier nu, dus hebben we allebei voor lange broek en een trui gekozen. Voor het eerst...

Om half 9 waren we aanwezig, want ze serveren hier ontbijt. Dat zit bij de prijs in. We wisten niet wat we konden verwachten, maar best lekker. Je kon verse wafels bakken in een ijzer en ze hadden Breakfastburrito's (met gehakt en ei erin). Bakje koffie met vanilleroom, goed te doen hoor.

Daarna werden we naar Williams Rail Road Station gebracht. We mochten eerst een Shoot-out meemaken. Dat was een kort toneelstukje van 4 Cowboys en een Sheriff. Met 2 echte paarden en een beetje pistoolschoten. Toen werden we op de trein gezet.

Het eerste half uur werden we ge-entertaind door Caleb, de attendend van onze coupe. Vervolgens kwam er een Country & Westernzanger met een gitaar. Allemaal wel leuk gedaan hoor, maar op den duur een beetje vermoeiend, laat ons nu maar lekker ff uit het raam kijken. Vervolgens kwam er een meisje foto's nemen, wij blij dat we dat niet gedaan hebben (doen we al dagen zelf:)). Op de terugweg bleek dat ze 35 dollar voor de foto's vroegen...

Na ongeveer 1,5 uur viel de trein stil, leek niet heel ernstig, want hij reed ook maar heel sloom. Maar bleek toch echt stuk te zijn. Reparatie duurde een uur! Hebben we toch maar alvast onze meegenomen chocolademuffin opgegeten. Gelukkig ging dat niet van onze tijd in de Canyon af. De trein zou nu niet om half 4, maar half 5 terugkeren. Wacht op niemand, dus we moesten m niet missen!

De Grand Canyon is echt prachtig. Waaide wel hard, maar hele tijd zonnig. Wij hebben de Trail of Time gelopen tot Yavapai Observation Station. De rimroute (hihi) ongeveer 3 km gevolgd. Langs het pad waren alle steensoorten vanaf het ontstaan der aarde tot nu te zien. Ja en als je er 2 op de foto zet dan moet je ze natuurlijk allemaal doen... Aan het eind van onze route lekker met de bus terug.

Toen zijn we nog de andere kant opgelopen met winkeltjes, Lookout-Studio en oude Book-store. Daar ff een Hotdog gegeten. Paar foto's proberen te maken van prairyhondjes die helemaal niet schuw, maar wel beweegelijk waren.

Toen waren we nog een half uurtje te vroeg voor de trein en hebben we op een muurtje gewacht en weer lekker mensen gekeken. De gemiddelde leeftijd was hier toch wel redelijk bejaard:).

Terug op de trein kwam er weer een Countryzanger pfff. Iedereen was echt moe en als de trein zo langzaam gaat, wordt je bijna in slaap gewiegd. Maar onderweg zagen we nog gazelle's, Elks en bruine en zwarte runderen. Ook ging de trein weer een keertje kapot, maar deze keer was hij sneller gerepareerd.

Als klap op de vuurpijl werden we overvallen door de Cowboys van vanochtend die met hun paarden langszij kwamen rijden. Ze sprongen helaas niet aan het rijdende op de trein, maar we moesten er ff voor stoppen... Ze kwamen hun fooien ophalen.

Om een uur of 7 waren we eindelijk weer in Williams. We werden opgehaald en de meneer had gezegd dat hij bij het witte hek zou staan, maar die waren er zoveel. Gelukkig konden we samen met onze Canadese medecampers zoeken en was hij snel gevonden. Kip in de oven, gelijk gaan douchen. Nu is de kip klaar, nog ff brood bakken en soepie maken. Dan eten en gelijk naar bed, we zijn kapot:).

• 10 September 2010 - 11:03

Marco:

hey luitjes

ja di show voor de trein is wel apart. wij kwamen er toevallig achter dat die daar was omdat we er naast stonden op het rv park
    maar volgens mij moet de trein is naar de td voor groot onderhoud.
    ben benieuwd naar de foto's

groetjes marco en rian

• 10 September 2010 - 18:40

Marion:

Hey het ziet er echt gaaf uit al die foto's en die verslagen ben echt jaloers joh