De elfde staat, Idaho - Reisverslag uit Coeur d'Alene, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu De elfde staat, Idaho - Reisverslag uit Coeur d'Alene, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

De elfde staat, Idaho

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

07 Juli 2012 | Verenigde Staten, Coeur d'Alene

Beetje langer mogen blijven liggen vandaag van misterdewekker drillinstructor Steve. Om 9 uur vertrokken van de camping. Getankt in Hungry Horse. Daarna een mijl of 15 terug op de route waarop we eergisteren aangekomen zijn. Zo gek, we weten dat we deze weg al gereden hebben, maar toch ons afvragend of we dit al eerder hebben gezien? Ja ja daar heb je dat gele mosterzaadveld weer...

Start van onbekend gebied is Kalispell, de 2 richting Bonnersferry, Idaho. De tomtom denkt weer eens dat we door de akker rijden, daardoor raken wij ook van slag. Draaien we bij de pomp, dat was onnodig, want wij zaten wel goed! Ff gedraaid en jawel 144 mijl rechtdoor, olè blik op oneindig. Het is een scenic road, maar wel iets minder bijzonder dan 2 dagen geleden.

We pauzeren bij Mc Gregor Lake en tuffen dan weer gestaag verder. Helaas geen wild vandaag ondanks alle waarschuwingsborden. Jeehh eindelijk een Safeway, onze favoriete buurtsuper! In 2010 een bonuskaart laten maken en natuurlijk niet meegenomen. Jammer dat we pas de laatste dagen deze winkel pas weer treffen. Hoewel we niets nodig hebben, gaan we toch even boodschappen doen voor 82 dollar... Ook weer een nieuw pasje, heel formulier moeten invullen. Veel onzin ingevuld, de medewerker die dat moet doorvoeren kan er vast geen hol mee haha.

Verder op de 90 ondertussen. We zoeken met water in de mond een rest area om onze gekochte waren op te gaan bunkeren. Maar eerst nog flink schrikken door een tripple combinatie; truck-caravan-bootje. Die gaat ons inhalen met te hoge snelheid en vlak naast ons in de slinger raakt. Wij gelijk hard afremmen. Caravan en bootaanhangertje blijven enorm zwiepen, er vliegen spullen uit het bootje. Een zitje en een stang die wij gelukkig kunnen ontwijken door de dubbele baan. De flapdrol achter het stuur krijgt zijn combinatie ternauwernood onder controle. Slingert ook nog bijna tegen een tegenligger aan. Oef dat was maar naadje voor ons drieën .

Het is ondertussen al 2 uur en een fijn plekje om te kunnen stoppen lijkt niet te lukken. Is altijd bij ons, na 12 uur lijkt de tijd te vliegen en de rest areas te ver-vliegen. We besluiten maar door te rijden. Lekkere trek gaat over als je maar lang genoeg wacht. We rijden door tot Coeur d' Alene, leuke stad met veel bruggen over Coeur d' Alene Lake, want dat is een flink meer. Aangekomen bij Blackwell Island RV Park, zegt de meneer niet iets te zelfingenomen dat als we geen reservation hebben... Nou prima hoor, voor jou 10 andere, je park was toch veel te massaal!

Nog een kwartiertje doortuffen en om half 4 zijn we bij Lake CDA Camping Resort. Knussere camping en wel gewoon plek! Inbacken met behulp van een golfkarmeneer is als geblinddoekt fileparkeren... Maar we staan weer, samen kunnen we het beter. Nou dan maar een late lunch en een uurtje of 2 internetten, spelletje op de mobiel. Boeken zijn helaas uit.

Jakkie wil nog wel iets doen, anders geen honger voor de tweede maaltijd en we hebben allemaal overbodige boodschappen gedaan, dus er moet gegeten worden. Er is een trail aan het eind van de camping en bij ondergaande zon schijnt het uitzicht over het meer heel mooi te zijn. We beginnen aan de route. Jakkie neemt een blikje Cream Soda mee, dat hebben we drie dagen geleden ontdekt. En het smaakt naar????? Eerst kochten we Root Beer. Dat wilde Steve graag proberen doordat hij root beer float had gezien bij Tripple D. Ook lekker, zeker met een beetje rum en citroen (als de wijn op is). Maar Cream Soda slaat echt alles, we moeten er een half uur over brainstormen, maar we weten het; het smaakt echt naar die roze met gele snoepspekken:)!

De trail is een beetje vaag, smal padje tussen de takken de berg op. We vragen ons af of we het echte pad niet gemist hebben? Op de top inderdaad wel een mooi uitzicht, maar we zijn te vroeg, nog felle zon. Steve zweet als een os van de zon, de hoogte en inspanning. Okay we gaan wel terug, raar padje en ook geen alternatief te vinden.

De bbq weer aan. Bacon bakken voor aardappelsalade. Restje van de filetlapjes van gisteren er ook in. Salade verder gemaakt met pepers, peterselie, eitje en rangedressing. Eenpansgerecht, maar een afwas jonguh! Dat zal Steve niet missen.

• 26 Augustus 2012 - 03:59

Kees:

Haai Jak, dag Steve.. Nog 6 te gaan ? Of nu 5 dan zeker, laat maar komen die verhalen en foto's. Ben benieuwd naar je boek. Als ie net zo wordt als die andere zeg ik..mooooooiiii. groetjes weer.