Montana blijkt toch heel mooi! - Reisverslag uit Coram, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Montana blijkt toch heel mooi! - Reisverslag uit Coram, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Montana blijkt toch heel mooi!

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Coram

Buiten om half 8 koffie gedronken. Heel veel diertjes als we even stil zijn en opletten. Vogels, waaronder een felblauw exemplaar, konijntjes en een eekhoorn. Keurig om 8 uur reden we weg. De meneer met 5 tanden was ook al op en wenste ons nog een save-trip.

Waar we gisteren Montana een beetje saai vonden, veranderd dit al na een mijl of 10. Ineens rijden we in de bergen, allemaal groen om ons heen. Hier en daar een huis en gelijk alweer een hert gespot. Ook rijden we weer over de Continental Divide. Stukje verder weer een hertje. Echt goed begin van de dag.

Wat ook fijn is dat het een beetje bewolkt is. Na een uurtje besloten we allebei dat het toch tijd was voor een lange broek. Ook wel eens prettig. Jakkie maakt tijdens het rijden crackertjes met kaas, ham of kalkoen. Dan gaat het werk gewoon door. Als we verder gaan op de scenic route ziet Steve weer 3 herten, echt van die grote. Blijft spannend om te spotten.

Verder op een scenic road, de 83, 90 mijl rechtdoor dat is in deze omgeving niet vervelend. Allemaal kreekjes en hele mooie meren langs de route. We pakken een recreation area om half 11 ofzo. In Lolo National Forrest bij Ave Lake. Daar een tosti en koffie gemaakt. O wat is een camper toch handig! Alles naar binnen gewerkt bij het meer, Steve heeft wel zijn supersonische walking stick bij voor het geval een beer ons maaltje appetijtelijk vindt rieken.

Allee weer verder, nog meer herten. De teller staat ondertussen op 8, maar het blijft speciaal hoor, geen Beekse bergen gevoel! Net voor Coram nog boodschappen gedaan. Weer te veel lekkere dingen meegenomen. Jakkie moet thuis hard aan 't sporten...

Klein stukje verder is de camping van onze keuze, North American RV Park. Jammer... voor de eerste keer van de trip FULL! Mevrouw adviseerde stukje terug, maar wij zijn dwars dus stukje verder. Beetje Pipi Langkous-achtig met kleurig geverfde bankjes en niet de goedkoopste, maar we staan prima. Geen mooie roze, maar bleh oranje bank. Toch nog wat te zeuren haha.

Jeeh we hebben weer eens WIFI! Half uurtje Facebook en mail checken, daarna terug naar de office voor uitleg over Glacier National Park. De mevrouw wil ons allemaal van die lodges uit laten checken. 'Wonderfull old buildings'. Maar wij negeren dat en gaan toch voor de natuur. Die oude gebouwen van hier zijn maximaal 150 jaar oud....

Om half 4 rijden we met de camper naar het visitors center. Daar gaan we op de shuttlebus. Helaas missen we het krantje over de kwalificaties en duur van de hikes. We stoppen bij Avelanche creek, want daar gaan toch kleinere bussen verder over 'the-road-to-the-sun'. De laatste bus gaat om 6:20 pm dus vandaag nog geen kleine bussen, maar easy hike rond 'Trail of the Cedars' en een klein stukje van de Avelanche Lake route gelopen. Dit is echt even iets anders dan een watervalletje. Zo'n heftige stroom hebben we niet eerder ervaren. Hier kan je wel een kwartiertje blijven kijken. Wat een kracht zit er achter dat smeltwater. Geweldig!

Daarna met de bus terug. Nu hebben we wat info en kunnen we de route voor morgen ook beter plannen. Iets over 6 zijn we terug op de camping. De dagelijkse dingen gaan ook gewoon door. We moeten wassen, 2 draaien deze keer, stukje duurder dan eerdere wasjes, maar we hebben toch kwartjes genoeg. De hele zwik in de droger en 40 minuten later, vouwen en het ligt in de kast voor de laatste week:(.

Het avondeten was verrassend BBQ. 5 lapjes eye of round met een randje vet eraan dat heel lekker wordt door grillen. Erbij restjesmix koolsla, romain, tomaat, pepers uit het zuur en van dat halve gare stokbrood dat ze hier hebben, even op de bbq en tis weer lekker krokie.

Van de 2 stukjes vlees die we over hadden mooie tranches gesneden. Andere helft brood gebakken en samen met het restje salade killer-sandwiches gemaakt voor morgen. Of ze morgen ook nog lekker zijn is ff afwachten, maar nu zien ze er retegoed uit. Jammer dat ik volzit...

• 19 Augustus 2012 - 17:49

Marco:

wat hadden je het weer slecht
    ik wordt steeds meer jaloers
    maar goed wie weet wat volgend jaar brengt