Een beregoeie dag! - Reisverslag uit Canyon Village, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Een beregoeie dag! - Reisverslag uit Canyon Village, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Een beregoeie dag!

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Canyon Village

Het amfitheater is niet meer gelukt, 's morgens grote plannen, maar na het eten prettig ingestort. Om iets over 9 reden we, eerste stuk van Canyon Village richting Tower Roosevelt. Vrij snel een trail gepakt richting Cascade Lake. Toen we een minuut of 10 aan het lopen waren, kwamen we bij een picknick area uit met allemaal auto's. Huh hoe waren die hier gekomen? Daar zagen we dat Cascade Lake 4 km was en aangezien we heftig werden aangevallen door prikkende vliegjes..., nee Jakkie MUGGEN, eerst maar eens terug naar de general store!

't Was even zoeken, maar we vonden ook bearspray. Dat koste echter 50 dollar, dus dan maar liever opgegeten worden, das iets te veel voor een 1-dagtrip. Steve heeft wel een 'echte' wandelstok gekocht en anti-mosquitoes spray. Toen andere weg gekozen richting Norris. Aldaar zeker anderhalf uur de Norris Geyser Basin trail gewandeld. Bijna allemaal over vlonders, heel veel verschillende geysers, bronnen, kleuren, stoomwolken en fijne rotte eieren geur.

Daarna wilden we brood eten bij Beaver Lake, dat stond alleen een beetje vaag aangegeven, dus daar schoten we voorbij. Het is toen Obsedian Cliff geworden. Daar koffie gemaakt en brood met kalkoen en komkommer gegeten. Onze trip verder vervolgd via Golden Gate Canyon, heel mooi daar. We wilden Mammoth Hot Springs doen, maar bij de upper terrace was het veel te druk en ook bij de lower terrace was geen parkeerplek te krijgen. Alles ramvol. Dat gaan we morgenochtend nog maar eens proberen als we het park verlaten. Nog wel een paar mooie foto's kunnen maken van het geyser water dat van het upper terrace overvloeit in lower terrace.

Na een flink eind klimmen weer even gepauzeerd bij een mooi meertje, Floating Island. Daar heel sereen, allemaal kwetterende vogels. Het was gewoon wachten op een hert of eland. Maar die kwamen niet hoewel we allebei wel zo'n gevoel hadden. De telelens gebruikt om een paar vreemde vogels van dichterbij te bekijken, maar voordat alles weer geregeld was, waren ze al pleitos. Ook nog een ijsje gedaan uit de diepvries, 1 van de vele voordelen van een camper.

Klein stukje verder een file en mensen langs de weg. Jakkie al rijdend uit de camper gejumpt. 'Rij maar door tot waar je kan stoppen!' Aan een mevrouw met een verrekijker gevraagd wat ze zagen. Een beer met 2 cubs. Shiiiit net de telelens er weer af. Gelukkig kwam Stefke er al aangerend met de telelens en inderdaad, moeilijk te zien, maar echt een beer. De jonkies kan je wazig zien als je heel ver inzoomd. Eindelijk, we hebben een beer gezien!

Verder gereden, Petrified Tree was helaas een no-go. He we kiezen te vaak dingen die niet voor camper geschikt zijn:(. Maar daarna wel een wandeling die een Tower Fall overlook geeft. Als we daarna verder rijden komen we weer in een kijkersfile. Jakkie er weer uit, Steve moet doorrijden. Gelukkig zit de telelens er nog op. Geen idee wat er te zien is? Een aantal mensen loopt al weer door... Ik trek op goed geluk een paar foto's. Zit ik nu foto's te maken van een stronk? Sta ik voor lul? Is de vogel al gevlogen? Nee wacht, het echt weer een beer die tegen een boom aanzit op de heuvel. Als er een paar Harleys langskomen 'pruttelen' heft ie zich wat op. Ik denk dat ik maar eens moet gaan hihi. Moet een flink stuk langs de weg lopen, Steve is nog nergens te bekennen. Alle mensen die in tegenovergestelde richting in de file staan, moet ik zowat te woord staan. 'What are we waiting for?' En dan moet ik wel 20 keer antwoorden: 'a black bear against a tree up the hill on your right.' En wel goed bEr zeggen en geen bEEr zoals ik meestal doe;).

Ook rijden we nog een heel stuk hoog in de bergen waar sneeuw ligt. Heel vreemd als het zo warm is! Dunraven Pass 8859 ft. Uiteindelijk komen we weer uit bij Canyon Village. Eén loop completed. Nog een stukje richting Fishing Bridge dan. Jaah hier onderweg weer bizons. Indrukwekkende beesten met van die knuffelkopjes, zo lekker wollig, lijken zo schattig. Vandaag dus geen herten of elanden, maar nog wel een coyote tussen Otter Creek en Antler Creek in de meadows.

Onze laatste stop voor vandaag is Sulphur Caldron. Het is nu 5 uur en we draaien terug richting de camping. Weer registreren in de office, nu krijgen we loop F, plaats 136, geen twijfel over mogelijk. We doen slim vandaag en gaan eerst douchen. Dat is bij de office en hoeven we niet heen en terug te lopen. Bij de mannen natuurlijk totaal geen rij, bij de vrouwen een eindeloze. Nou ja Steve wacht bij de camper en Jakkie is een dik half uur later ook nog eens klaar.

Rond 6 uur staan we op ons plekje. Eerst de tuinbank maar eens verzetten, want die staat te ver van onze camper en te dicht bij de buren. Best zwaar, staat nu ook niet level, maar wij hebben tenminste geen mensen in onze aura. Toch maar weer aan de muggenspray, want die beesten zijn al weer aardig op dreef! Filetlapjes gebbqd en de laatste plakken bacon voor in de aardappelsalade. Daarna toch maar naar binnen, we worden namelijk lekgeprikt. Vroeg slapen en morgen op tijd rijden. Kijken of we nog wild kunnen zien als we Yellowstone uitrijden.

• 08 Augustus 2012 - 06:55

Marco:

nu ben ik het ff kwijt hoor
    ik hebsteve toch al ff wat diensten gezien bij de baas en toch nog reisverhalen?
    ben je er nu met een ander dan jacky? ;-)

• 08 Augustus 2012 - 09:15

Wendy:

Steve: je stok is echt geweldig!!!

• 08 Augustus 2012 - 10:19

Jakkie:

Ja we zijn helaas al thuis, maar op verzoek plaats ik de laatste 10 dagen (zonder comp.) toch nog. Afmaken waar je aan begonnen bent he!