We hebben quitte gespeeld! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu We hebben quitte gespeeld! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

We hebben quitte gespeeld!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

17 Juni 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gisteravond nog bij de Mexicaan gegeten, Isla in Treasure Island. Niet helemaal Steve’s smaak, maar ze hadden sliders (kleine burgers) en voor Jakkie soft corn tortilla met aardappelmengsel. Mojito’s een beetje beu, dan maar over op de Margarita’s, voor Steve verrassend een Heineken.

Na het eten nog een rondje gegokt, maar het wil niet echt lekker op gang komen. Geld vliegt er door. De sfeer is wel relaxt, licht en temperatuur ook. Verder ook last van niemand. Wat wel gek is dat het lijkt of er in Amerika bijna niemand rookt en in Vegas rookt echt iedereen. Binnen mag het zowat overal en buiten bijna nergens. Omgekeerde wereld. Maar goed rond een uur of 11, 20 dollar en 10 dollar uitgecasht en lekker naar bedje.

Zondagochtend een beetje uitgeslapen. Daarna eerst een stuk door de bloedhitte gelopen om vervolgens toch maar via de hotels naar de monorail te sjokken. Omdat het een uur of 12 is doen we een lekker Amerikaans ontbijt bij Johnny Rocket. 2 Houston burgers met Jalapeno’s en pepper jack cheese. Niet echt lekker, de tomaat maakt de burger lauw en er is geen mayo bij de friet hmmm.

Alleen ziet Jakkie achter ons op het scherm wel voetbal. Ja hoor… Nederland-Portugal begint net. Het eerste doelpunt gezien en toen verder naar de monorail. Onderweg komen we de sportsbar tegen. Bioscoopstoelen en rondom allemaal schermen met sport. Echt de mannenhoek. Steve kan hier toch zijn wedstrijd zien en jakkie ff shoppen. Het winkelen is niet veel en na het tegendoelpunt heeft Steve ook geen trek meer om de wedstrijd verder te kijken.

Een dagkaart gekocht voor de monorail en tot aan het MGM meegereden, lijkt maar een kippestukje, maar als je het moet lopen is het toch wel ver. Door de hotels, wat nog een hele klus is omdat we de bordjes steeds kwijt zijn, naar het Luxor voor de Bodies- exhibition. Ondertussen hebben we al flink lamme voetjes en tijdens de toer mag je geen foto’s maken, ook weer lopen en het kost ook nog eens iets te veel naar onze gierige Zeeuwse zin.

Toen eerst een Frappucino van de Starbucks, voor gewone koffie is het echt te warm. Hoewel het in de hotels wel echt goed koel door al die airco’s all day long. Daarna nog wat souvenirtjes geshopt en terug naar ons hotel weer met de monorail. Dat is geen kwestie van een kwartiertjes, dar zijn we zomaar weer een uur zoet mee. Maar ondertussen mensen kijken is wel zo vermakelijk:).

Tot een uur of half zes zijn we op de kamer geweest. Jakkie lekker lezen en nog Steve nog een beetje aan de route voor morgen en de campingopties sleutelen. Nou dit moet onze lucky night worden. Eerst ff een drankje gehaald, geen dure, veel te zoete cocktails meer voor Jakkie, gewoon witte wijn.

We zoeken de ‘Money Vault’, want die gaf gisteren nog het beste en is een beetje spannend, niet alleen geestdodend op die knop rammen. Ook heeft deze een tweepersoonsbankje, dan zitten we gezellig. Nou Steve moet het meest drukken, want dan gaat het goed. We maken winst, Jakkie zet steeds een grens, bijv. bij 30 dollar gaan we eerst eten, maar het gaat zo goed dat ik bij 80 dollar maar een pizzapuntje voor ons beiden ga halen…

Ook fijn, je krijgt gratis drank als je aan het spelen bent, wij dachten dat die serveersters die langs de kasten lopen gewoon betaald moesten worden. Only a tip, das lekker, want een rondje met z’n tweeën is toch echt bijna 20 dollar telkens.

Rond een uur of 10 hebben we toch besloten te stoppen, 55 dollar geïnvesteerd en 260 uit laten betalen. Kijk, dan vermaak je je een hele avond met plezier. Tis geen dikke winst, want gisteren kostte het alleen maar geld, maar toch dit was een grappige avond.

Deze keer mocht Steve het eten kiezen. Lekker fout het buffet gedaan, zo’n all you can eat ding. Het eten viel helemaal niet tegen en was echt veel keuze en lekkerre dingen! Jakkie heeft ongegeneerd zitten knoeien met snow crab, ook nog 2e bordje gehaald. Ook goeie salades, pita’s met hummus, sushi, pasta’s, desserts, garnalen etc. En voor Steve ook nog een heel vleesdepartement, dus allebei blij.

Vervolgens nog veel te lang staan wachten op belachelijke piratenshow, op de helft zijn we vertrokken , daar was echt geen hol aan. Rond een uur of half 1 gingen de luikjes dicht, want morgen om 7 gaat de wekker weer. De dag was een beetje lauw, maar de avond heeft het zeker weer goed gemaakt.