Grote tetten (Grand Teton National Park) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Grote tetten (Grand Teton National Park) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Grote tetten (Grand Teton National Park)

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

15 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag stond de wekker om 7 uur, beetje gesmokkeld en er maar half 8 van gemaakt. Niet ontbeten, want we hadden niks meer.

Onze eerste missie van vandaag is boodschappen doen voor de komende dagen, want we staan in nationale parken en daar zijn weinig tot geen voorzieningen.

Eerst nog ff Skypen met het thuisfront, daarna snel naar de Walmart, gelukkig niet ver weg maar 1.3 mijl verderop. Veel boodschappen gehaald, dus we hebben voor 3 dagen foodsuplies bij, kunnen we ff vooruit. Toen ook nog tanken en daarna op pad.

Eerst de 191 verder gepakt, dit leidde ons langs de Steinaker Dam and Resevoir, in dit gebied worden fosfaten gewonnen voor kunstmest. Er werd gewaarschuwd voor Blastings whoehh.

Dit gebied had weer heftige hellingen en dalingen van 8%. Het werd weer groener met bebossing, de Ashley National Forrest. Ineens dachten we allebei een beer te zien, maar het was een koe met zijn kop in de greppel haha. Gewoon een kudde koeien los langs de weg. Hierdoor misten we onze afslag, maar Steve wist nog redelijk snel een dammetje te vinden om te keren, leuk hoor:).

Tijdens de rit zagen we een brug in de diepte liggen, vroegen ons af of we daar echt terecht zouden komen. Maar sneller dan gedacht bereikten we de Flaming Gorge Dam, brug met stuwdam. Na de brug zijn we gestopt voor ons ontbijt, het was een uur of 11. Chocolademelk met stokkie Turkeybreast.

Vervolgens was het Jakkie’s beurt om te chauffeuren, omdat we vandaag wel 6 uur moeten rijden, gaan we afwisselen. Verder op de 191 door de bergen zagen we ons 2e dode hert midden op de weg liggen. Erg veel Road kill hebben we nog niet gezien, het meeste zit op onze voorruit;).

Eerder dan verwacht reden we Wyoming binnen, Steve bijna het bordje gemist. De natuur begon weer te veranderen van groen naar geel bergachtig, we moesten weer flink klimmen. Met vangrail zijn ze hier ook niet echt scheutig… Daarna reden we een heel eind hoog in de bergen, beetje heuvelachtig, maar konden we wel lekker doorrijden. Ook geen mens achter ons, dat vindt Jakkie wel fijn, niet van die volgers/stalkers/plakkers:).

Bij Rock Springs een stukje de Interstate 80 meegepakt en bij Reliance weer lekker de 191, die is vertrouwd aan het worden. Alleen moesten we deze nu voor 165 mijl rechtdoor rijden, geen kip te zien, geen natuur, alleen maar gele heuvels. Toch vond Jackie het wel leuk om te rijden. Voelde me ineens een Mothertrucker, linkerbeen op de stoel, lekker leunen op mn armsteun (die ga ik missen thuis!!!), Cruise Control op 65 en gaaaaan. Steve viel bijna in slaap, maar dan ging ik een beetje op de rechter streep rijden en dat maakt lawaai hihi.

Gelukkig vonden we weer eens een leuke radiozender, Big Dog Classics, en kregen we Fleetwood Mac en Don Henley met Boys of Summer (one of my Favorites). Jammer genoeg volgen de zenders ons niet lang, we vliegen ze zo voor bij en daarna is het weer allemaal Crap. Maar er kwam weer ander vermaak op rechts, de Rocky Moutians doemden op, nog wel in de mist, maar Steve ontdekte de eerste besneeuwde bergtoppen.

Vanaf Pinedale werd de 191 weer een Scenic Route en gingen we ook gelijk de bergen weer in, alles werd weer groener. Temperatuur is heel fijn, lekker zonnetje, niet te koud, niet te warm. We reden Bridger-Teton National Forrest binnen en slingerden (wij niet, maar de weg…) over en langs de Hoback River. Daar zagen we weer wat Wildlife, soort bergbokken. Toen er een mogelijkheid was, zijn we gestopt en even in de Hoback River pootje gebaad, brrrr koud.

Rond half 6 kwamen we in Jackson aan, weer maar eens getankt. Steve trof een kassameisje wat er minder van begreep dan ons… Vast haar eerste dag, moet je net Steve treffen;). We waren het rijden eigenlijk helemaal nog niet beu, dus besloten gewoon door te gaan tot Yellowstone, nog ongeveer anderhalf uur.

Verder gereden, we kwamen langs National Elk Refuge, geen Elk gezien… Vervolgens reden we Grand Teton (tetten hihi) National Park binnen en zijn we gestopt bij de Glacier View Turnout. Daar het ijs op de bergtoppen het best kunnen fotograferen. Raar hoor, maar wel mooi.

Heee weer Wildlife, hele grote kudde bizons over en naast de weg. Van heel erg dichtbij kunnen bekijken, super! Daarna reden we officieel Grand Teton National Park in, want hier moesten we onze pas laten zien. Heel mooie natuur, best nog wel druk met campers en auto's. Omdat hier best veel Campgrounds zijn, vonden we het toch beter om hier een plekje te kiezen, nu is het nog licht tenminste.

Onze eerste keuze was Colter Bay, bleek nog een Full Hook-Up te zijn ook, maar die was vol, jammer de bammer. Klein stukje terug en daana naar links was er nog een Campground, daar staan we nu, je hebt hier alleen een bankje en een Firepit, verder niets. Maar dus wel ff midden in het bos!!!

De camper werkt een beetje tegen, want het controle paneel zegt ineens dat we Low-Battery hebben en hele dag gereden plus niets verbruikt??? Camper een stukje verzet zodat we iets meer level staan, waarom hebben wij niet van die blokken net als de andere mensen???? Nou gelukkig zegt ie nu weer 3 kwart, das beter, maar klopt nog niet helmaal. De koelkast maar volledig op gas en hopen dat die een beetje kouder wil worden. Dat moet die camper toch wel kunnen 2 daagjes Back to Basics, was dah nou??? Anders moeten we toch de generator maar eens proberen.

Het is 7 uur en eerst maar eens een lekker bakkie koffie in onze grote bostuin, echt geweldig. Gelijk hebben we een huisdier, een eekhoorn:). Daarna gaat Jacky de Prefab Tortelini maken, want het begin al donker te worden. Steve is lekker fikkie aan het stoken, maar die veel te grote, te dure houtblokken uit Wahweap willen niet echt branden. Beetje sprokkelhout, dennenappels en wat aanmaakvloeistof gaat veel beter.

Tortelini best te doen, is gevuld met kip en kruiden, tomatensaus en Parmezaanse kaas erover. We mogen niet klagen voor in maaltje in het bos. Alles goed opruimen, want we willen geen berebezoek vannacht.

• 18 September 2010 - 04:26

Marco:

hey luitjes
    was da nou?
    kennen je het verschil niet tussen een beer en een koe? hahahahaha
    have fun daar in de bossen en zorg da me collega's nie moeten komen blussen he ;-)