A Happy (Dirty) Camper’s Day. - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu A Happy (Dirty) Camper’s Day. - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

A Happy (Dirty) Camper’s Day.

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

16 September 2010 | Verenigde Staten, Yellowstone

Vanochtend vooral kouddddd. Gelukkig heeft Jakkie het best wel goed in haar goedkope-Brammetje-Dump- legerslaapzak. Steve daarentegen in zijn dure Wilderbeast...

Om half 8 uit bed, snel kleertjes aan, geen mogelijkheid om te douchen, echt Back to Basics. Control Panel laat nog steeds lage waarden zien, maar niet verontrustend.

Dus toch maar Waterheater gebruikt voor de afwas en Stefke z’n baardje. Jacky toch lekker make-uppen voor het raam ipv onder de lamp. Koffietje gedronken, onze huis eekhoorn wil graag gezien worden en blijft maar voor ons raam heen en weer vliegen met zijn eikels:).

Hup rijden maar, om 9 uur vertrokken. Voor het eerst kachel van de auto gebruikt. Vooral last van koude uiteinden… Handen en voeten dus, maar de zon begint al weer wat te verwarmen.

Van Grand Teton zo over naar Yellowstone. Gisteren misten we echt een alcoholische versnapering toen we aankwamen in het bos op onze spot. Gelukkig gelijk in Yellowstone een Store gevonden voor hout en ze hadden ook nog een eens uitgebreid assortiment aan wijn en biertjes, jeeehhh.

Toen we net gestart waren in Yellowstone stopten we na een riviertje te hebben gepasseerd, Jakkie wilde een spannend paadje in. Nou echt geweldig, we ontdekten een super mooie waterval. Het was de Crawfisch Creek en we spotten ook weer een eekhoorn:).

Daarna belanden we aan bij de Kepler Cascades, heel mooie watervallen in een paar etappes. Toen vervolgden we onze tour naar Old Faithful Geyser. Hadden we nog eens geluk, precies toen wij aan kwamen lopen, begon ie te ejaculeren… Heel mooi en er liepen ook nog eens bizons bij. Hoe kan je het treffen?

Het volgende punt was Biscuit Basin, aldaar waren een aantal thermische bronnen en wat kleine geisers, een loep van ongeveer een mijl gelopen. Ennnn Steve spotte een Coyote in de bosrand. Ook nog gefotografeerd (heel erg uitvergroten!!!), echt tof!!!!

Toen was het ineens al een uur of half twee en hebben we een tosti gemaakt en Campbell’s kip-champignonsoep gegeten. Daarna weer op weg, Steve kan geen genoeg krijgen van de geisers, dus nog een route gelopen bij de volgende.

Jakkie kreeg een inkakker na het eten. Dus de bedoeling was eerst iets actiefs te gaan doen, toch moesten we een flink stukje rijden. Ter voorkoming van sjagerein gewisseld, Jakkie Driver geworden, gelijk weer wakker (niet meer klagen over je vette haar!!).

Volgende stop was de Upper en de Lower Fall’s. Eerst de Rimtrail (jeeh) North genomen naar de Lower Fall’s. Heel mooi pad waar je lekker uit kon glijden. Toen weer een heel stuk naar boven en de Upper Fall’s via trappen kunnen bekijken.

Toen weer zelfde weg terug, want we weten echt niet wie die kaartjes tekent, maar klopt geen ruk van!!! Teruglopend ontdekte Jacky een hert super dichtbij (ff met de eer strijken!!), een hert met gewei. Echt heel spannend. Zelfde route dus terug, maar toen ook nog pad van de Lower Fall’s gevolgd, flink stuk naar beneden en jaahhh zweetuhhh, later ook weer naar boven…:).

Daarna was het al uur of 5 en gingen we voor een camping met douches, want Jacky wil nu echt heur haar wassen!!! Gekozen voor Canyon Village, die bleek al gesloten te zijn voor het najaar. Volgende optie, 20 mijl verder was Bridger Bay. Ja hoor ook niet open meer.

Toen kwam Steve op het heldere idee dat we een Daily Yellowstonekrant bij hadden, eerst maar eens checken welke dan wel open zijn. Okay redelijk dichtbij was Fishing Bridge, een RV Park met > 300 plaatsen en Hook-Up's + douches. Ahhh Neehhh Fullll.

Helemaal terug gereden naar Canyon Village, wel 26 km! Verder naar Norris nog eens 20 km. Bleek ook vol te zijn. Jakkie kon het niet geloven, het was ondertussen al 7 uur en we waren te veel bizons tegen gekomen op de weg. Net Beekse Bergen aan het worden als je maar heen en weer blijft rijden….

Op het prikbord was een beetje gerommeld met de beschikbare plaatsen, want dat moet blijkbaar zelf geregeld worden? Toen kwam er een soort Ranger en die zei dat 10 minuten geleden plaats 73 (hoe toevallig;)) misschien nog vrij was. Wij snel de bergen in gereden. En ja hoor, nog geen geel briefie. Staan we wel weer scheef, maar de batterij geeft weer vol aan, dat geeft hoop!!!

Moesten we nog wel weer naar beginpunt lopen, om 73 door te krassen en geld in een enveloppe te doen, but who cares, we hebben een plekkie. Getver weer geen douches. Beginnen nu toch echt wel vieze campers te worden…

Gelijk vuurtje gestookt, bier en wijn open. Das precies wat we nodig hadden! Het begint al koud te worden…. Oleehh sla, tomaat en Parmezaan + beetje Rangedressing. Hout aansteken. Lekker vuurtje, kolen erop. Vleesje op rooster, zaklampje en kaarsje erbij. Kramperen is ook een soort van genieten….:)

• 18 September 2010 - 04:33

Marco:

zeg zouden je niet eens gaan douche.
    ik kan je hier in kng ruiken ;-)

volgens mij heeft jullie contolrpaneel een probleem als hij scheef staat ach en is de accu leg bel je de wegnwacht toch

• 18 September 2010 - 05:15

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Zeg Marco hebbie een Type gebrek ofzo?? hahaha

Steve

• 18 September 2010 - 16:48

Marco:

uhm ja was erg vroeg van morgen dus totaal nie wakker