Get U'R kicks on Route 66 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Get U'R kicks on Route 66 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Get U'R kicks on Route 66

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

08 September 2010 | Verenigde Staten, Williams

Lekker geslapen ondanks dat het een beetje enge mensen waren. Jacky was gisteravond zelfs een beetje bang om in het donker naar buiten te stappen om de deur dicht te doen. Het was een uur of 10, Steve was al in slaap gevallen in ons bedje boven de cabine. We hebben niet eens meer gegeten... Dat is ook nog nooit voorgekomen, alleen maar die dure buffaloburger gegeten verder niets, strax vallen we nog af:).

Ook niet gedoucht vanochtend, ze waren de douches aan het verbouwen en hebben vast ergens een gluurgaatje gecreerd... Tosti's gemaakt in de koekepan, wel met een beetje boter, deze x niet aangebrand.

Jacky heeft sinds gisteravond toen we uit het casino kwamen, witte bobbeltjes/blaasjes vooral op kin, maar ook een beetje in nek en op wangen. Je ziet het niet zo goed, gelukkig, maar het jeukt een beetje en je voelt het wel heel goed. Ik hoop van de airco of iets van zonne-allergie en niet een of ander vaag virus van zo'n loempia of oma daar...:(.

Om 10 uur vertrokken vanuit Golden Valley en naar Kingman gereden om te tanken. Nou dat lukt al prima tegenwoordig, daar geen stress meer over.

Daarna een stukje over de Interstate 40 en vervolgens de Scenic Route, Route 66 naar Peach Springs, mooie route, rustige weg. En die steeds veranderende natuur en landschappen, echt geweldig:0. In Peach Springs ff de benen gestrekt en toen weer verder gereden richting Williams. Nog weer een stuk over de 40 door Kaibab National Forrest.

Railside RV Ranch was onze eerste keuze en ook in 1 x gevonden, complimenten voor de Tomtom. 2 nachten gereserveerd en alvast de treinkaartjes gekocht voor de Grand Canyon Historic Railroadtour. Daarna de camper naar plaats 44 gereden en toen besloten toch eerst maar boodschappen te gaan doen. Hop Jakkie camper weer gestart:).

Ze hebben hier geen Walmart, maar een Safeway. Winkel heeft veel mooie groente en lekkere dingen, alleen de prijzen zijn een beetje vaag. Soms heel duur en soms heel goedkoop. 4,50 voor 2 perziken betaald... Lekker kippedijen meegenomen om te bbq-en vanaaf. En vloeistof om de houtskool mee aan te steken, dan eten we vast iets vroeger:). Ook een pasje aangemaakt voor die winkel dan kregen we 13 dollar terug, ook niet verkeerd.

Weer terug gereden naar de camping en weer geparkeerd. Toen was het een uur of 2 en hadden we wel honger. Tortilla met gebakken eitje, tomaat, sla en avocado gegeten.

Toen hadden we us een relaxte middag. Steve heeft lekker spelletjes gedaan op de comp. en Jacky heeft Stieg Larson gelezen en fijn radio 3fm aan. Das beter dan die vage radiozenders hier.

Jacky heeft voor het eerst gewassen. Een bonte en een witte was. 2 x 5 kwartjes, beetje wasmiddel en 25 minuten later was het alweer gepiept. Daarna alles in de droger, 45 minuten voor 50 cent. Ging heel easy eigenlijk.

Het is hier een stuk koeler, overdag mooi zonnetje, maar nu 8.15 begint het echt al koud te worden, dat wordt niet buiten eten, alleen kippie maar bakken. Dat gaan we nu doen. We hebben lekker al gedoucht, goeie voorzieningen hier. Het is zo vreemd om radio 3 fm te luisteren, want bij jullie is het half 6 's morgens en Giel begint zo, apart hoor.

PS: die Rough Road van gister (ondersteetment van de bovenste plank!!!) was dus niet de Buck & Doe Road, want die zijn we vandaag ergens tegengekomen...

• 09 September 2010 - 10:36

Marco:

volgens ons staan je op het zelfde rv park waar wij stonden.
    is dat zo'n paar honderd meter van de trein richting grand canyon?
    als da zo is hoeveel auto alarmen hebben de cowboy's laten afgaan bij de show?

• 09 September 2010 - 15:14

Marten:

Geen leuke foto's gemaakt vandaag

• 10 September 2010 - 02:21

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Hey Marco,
    Wij zijn met de trein geweest en hebben geen alarmen horen afgaan vandaag.
    Maar het is wel maar een paar 100 meter van het station.
    grtz,

Steve

• 10 September 2010 - 02:23

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Hey Marten,

Wel foto's gemaakt maar die gaan we op een andere site zetten want op deze kunnen we elke keer maar 10 foto's zetten en das best iri.
    Je hoort waar ze komen te staan.
    Grtz,

Steve