Heftige eerste dag met de camper - Reisverslag uit Santee, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Heftige eerste dag met de camper - Reisverslag uit Santee, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Heftige eerste dag met de camper

Door: SteveJacky

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

01 September 2010 | Verenigde Staten, Santee

Om een uur of 8 's morgens rustig aan uit bed. Nu toch wel een beetje honger, want we hebben sinds gisteren 11.30 niet meer gegeten. Ons doel is dollars regelen, dus eerst pinautomaat dan maar. De computer says no tegen ATM's in de buurt. Gelukkig ontdekken we het gewenste apparaat in de lobby van het hotel, das nog eens een meevaller. Heeft Jacky voor niets haar wandelschoenen aangetrokken.

Nou dan maar eens die Subway proberen, is aan de overkant van de straat. Nog een hele klus om die over te steken, 2 x 5 baans zonder zebra...

Ontbijtje kiezen is nog best lastig. Jacky raakt al van de wijs als het meisje vraagt: wil je een wit of een geel ei? Nou uhh nee, ik wil gewoon een geel met wit ei in 1, gewoon compleet. Okay dat is dus een geel ei. Weten we dan ook weer, sjonge.

Na het ontbijt nog ff beetje gelezen en tv gekeken en besloten om rond een uur of half 12 richting Carson Cruise America te gaan. Uitgecheckt in het hotel zonder problemen en taxi genomen die voor de deur stond. Jammer het was een lelijke groene, gammele, Mexicaans aandoende wagen. Maar we vonden het een beetje lullig die over te slaan en de achterste van de rij te pakken.

Onze chauffeur scheurde flink door op de carpoolstrook en wij scheurden en schudden mee. De vering was vast ook niet meer wat het geweest was... Voor 45 dollar zijn we heelhuids aangekomen in Carson. Nou maar ff netjes wel getipt nu, hoppa 5 dollar.

Lopen binnen bij de office van de camperboer, zijn gelijk aan de beurt, tis geen drukke dag. We vullen de papieren in, krijgen alvast de sleutels van de camper. Moeten de creditcard achter laten en mogen alvast onze spullen in gaan laden.

Tot nog toe loopt alles echt perfect en Jacky mag dat nooit meer zeggen, want daarna gaat het altijd volledig mis:(

We worden teruggeroepen, er is iets mis met die klotekaart. Steve moet Netteller-bank in Engeland bellen. Vette stress natuurlijk. Blijkt dus dat je je internet-account niet in Amerika kan checken of opwaarderen, zij sluiten deze dan uit veiligheidsoverwegingen. Na tel. contact wel weer bruikbaar. Nog maar eens een keertje proberen.

Neehhh weer declined. Weer maar bellen, dat wordt een vette telefoonrekening... Meisje geeft aan dat ze bij Cruise America de eerste keer 1257 dollar probeerden af te schrijven en de 2e keer 500 dollar??? De limit is 1250 per dag, dus dat heeft hen doen besluiten te weigeren.

Eerst maar eens ff uitzoeken waarom ze 1250 dollar probeerden af te schrijven, dat zeggen ze ook niet van te voren, beetje sneaky. Maar blijkt dus dat er veel mensen dit weekend naar Burningman festival gaan in de woestijn. Omdat ze de campers dan onder het stof terug krijgen, rekenen ze 500 dollar!! schoonmaakkosten. Nou daarvoor wil Steve er zelfs een stofzuigertje doorheen trekken...

Waarom??? Because we fit the profile, do you get it??? Nou gelukkg kregen we dat er nog afgeluld en toen deed die teringkaart het ook weer. Hele hoop hartkloppingen en gezeik voor niets.

Joepie, we gaan rijden. We hoeven niet te tanken, want hij zit nog voor 7/8 vol en zo moeten we m ook weer afleveren. En met evenveel krasjes, want die hebben we wel allemaal moeten noteren...

Nou eerst boodschappen. De Wallmart zit 5 mijl rechtdoor en dan links op de Cherry-avenue. Wij hebben echt heel ver gereden en toen toch maar voor Superior Grocers gekozen. Kost idd veel tijd dat boodschappen doen. Koffie, suikerklontjes, sla, tomaten komkommers, tomatensap, vleesje, Californische chardonnay, Corrona's. Hou maar op.

Om 15.30 vertrokken richting San Diego. Lukte nog niet helemaal om goed LA uit te komen, Steve heeft nog moeten keren in een klein straatje, gelijk de vuurdoop. Dat was wel ff zweten. En ook op de freeway hele tijd file. De wegen zijn niet echt wat je noemt smooth, dus de borden klapperen de kast uit.

Op de helft is jacky gaan rijden. was er toch wel een beetje bang voor, maar tmoest er toch van komen. In het begin lijkt het of je helemaal geen controle hebt ivm de grootte van de wagen, maar na een tijdje wen je aan de spiegels en dan gaat het beter.

We rijden richting Santee Lake net boven San Diego. In dit plekje gestopt om met de tomtom het exacte adres te zoeken. Zegt dat ding bestemming bereikt en wij zien het echt niet pfff. Nog maar een rondje gereden met superfelle lage avondzon niet zo'n pretje. We komen uiteraard weer op dezelfde plek en gokken dan afslag rechts, jaaah daar is het. Nu heel erg hard geduimd voor een plekje, want het is ondertussen al 7 uur. Gelukkig heeft de ranger een een mooie pull-trough en zijn vrouw heeft familie in Amsterdam, das nou us toevallig;)

We kunnen geen 3 dagen staan, maar in ieder geval 2. We worden wel gewaarschuwd voor de volgende dagen, alles is bijna vol voor Laborday. Dus dat wordt echt van te voren reserveren.

Geen zin meer om een hele maaltijd te bereiden. Dan maar een tomatensapje, gekookt eitje, brood, komkommer en tomaat. Ook goed. Er achteraan een alcoholische versnapering. Ikke zit nog het reisverslag te typen en Steve ligt al te knorren, dat ga ik ook doen nu.

• 02 September 2010 - 09:34

Marco:

hey ik zie het weer al helemaal voor me.
    die grote camper over de super gladde wegen ;-).
    en wat die creditkaart betreft,wees blij dat je het in het begin had en niet halverwege ondekte toch vrij l****g als ze teveel afschrijven en ze je zo proberen te tillen.
    have fun

marco