Wakker worden in de camper - Reisverslag uit Santee, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Wakker worden in de camper - Reisverslag uit Santee, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Wakker worden in de camper

Door: SteveJacky

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

02 September 2010 | Verenigde Staten, Santee

Sow, vanochtend om 6.30 wakker. Das eigenlijk niets voor ons... Bed is absoluut geen Holiday Inn, maar toch best wel aardig gepit. Steve heeft gelijk ff met z'n mamma zitten skypen. Jacky zei nog: nee joh, tis veelste vroeg!!! Natuurlijk kling klare onzin. Het is bij jullie dan 16.00:o.

Nou dan maar eens douchen in het gebouwtje dat gelukkig vlak naast onze camper is. Bij Jacky was er niemand en de douche prima op temp. Beetje eenzaam, maar vooruit. Steve aangespoord om ook te gaan.

Bij Steve waren er 3 douches waarvan 2 bezet, dus Steve, je raad het al, in de 3e. Alleen kokend water dus nu pas echt een keer schoon hahaha.

Joepie ik (Jacky) heb mn fohn bij, alleen op 30 ampere blaast Steve nog harder... Na een half uur was mn kippehaar wel droog +-. Make-up spiegel + licht in de camper is wel prima, ook belangrijk!

Toen ontbijt. Voor het eerst die zachte franse broden (snappen ze niet, doen ze in plastic:() opgebakken in onze oven. Eerst natuurlijk Fahrenheit omrekenen naar graden Celsius. Maar best krokant eruit gekomen en nu hadden we wel roomboter met als enige ingredient Milk (Cream) and Salt. Kiek daar wordt Jacky blij van:). Lekkere boter!

Nou ja ook afwassen tegenwoordig, maar alles went... Daarna alle slangen loskoppelen en met de camper richting the office. Cash betalen voor 2 nachten en gelukkig ze hebben een cancellation, dus kunnen we een nachtje langer blijven op een andere plaats. Morgen gaan we m verhuizen. Ook wel fijn, want de reservering die we gisteravond hebben proberen te doen via het internet zei vanochtend na klikken op een of andere link: acces denied. Nou zal dan wel vol zijn dachten wij, beetje vaag.

Daarna vertrokken richting San Diego Zoo. Nog lekker ff verkeerde afslag genomen, net eentje te vroeg, maar na een kleine D-tour toch redelijk snel bij mega groot parkeerterein aangekomen.

11.00 Zoo betreden. Het advies was eerst guided bus tour te doen. Aardig (nee ze was niet aardig!) dikke mevrouw loodste ons door de hekjes. Vroegen ons af hoe dik je moet zijn als je niet meer kan werken... Zo'n lekkere strakke bermuda tot onder haar oksels opgetrokken. Helemaal geen Cameltoe!!!

Daarentegen waren de meisjes die de bussen bestuurden helemaal niet lelijk, juist typical American blonde's die (uiteraard Scott...) ontzettend nasaal en overdreven praten voor bijna een uur lang. Gelukkig zaten er scheef achter ons 'hij bel jou over een maand terug'- echte Brabanders jonghuhh!!! Ge kun de groetuh uit Brabant krijgen K**!

San Diego Zoo was echt heel mooi, lekkere temperatuur en beschutte paden. En ook nog leuke kabelbaan hoog over het park. Daar nog ff gelunched. Steve Bacon-Cheeseburger met frietjes (waarschijnlijk stealth fries 6 x 6) en een mega Cola (was geen andere maat). Jacky een chicken noodle salad en een water, kip was gortdroog, maar verder goed binnen te houden. Wel 26 dollar, maar de Cola was een refill, lekker overbodig ook. We hadden aan 1 liter toch wel genoeg. However al die Amerikano's heel de dag lopen te drinken en vreten, echt niet gewoon:o.

Heel veel foto's gemaakt, zoveel beter die Keescamera, maar wel een beetje zwaar aan je nek dat klereding. Elke keer ho lensje erop, dopje eraf. Hup andere instelling, dopje erop, lensje eraf. Klikklik. Uit, aan, zoomlens gelocked, zoomlens unlocked. Jaah met die lens kan je geen foto's maken dichtbij, je past er niet ohhopp!! We zullen er nog wel een paar posten zo.

Om een uur of 4 uit de Zoo vertrokken. Jacky proberen terug te rijden. Ging niet geheel vlekkeloos, konden een afslag niet nemen, omdat niemand ons ertussen liet. Zullen wel denken, die eikels met hun plaatjes camper:). Na heel wat missers, kwam door de motmot, die miste af en toe ook een straatje, kwamen we weer terug op de freeway. Heel stuk teruggereden. Joepie toch weer aangekomen op Santee Lake. Is echt een hele mooie camping, ook al hebben we er nog niet meer gezien...

In de campingwinkel ijs voor in de piepschuimdoos (handig voor drinken) en kolen gekocht. Zometeen bbq-en. Maar eerst meegenomen bbq in elkaar zetten (dankje Corrien!). Best lastig, heel veel schroefjes, ringetjes en boutjes. Geen schroeverdraaier en boormachine uiteraard. Toen heel veel helicopters en een vliegtuig. Brand in de bergen Marco. De helicopter kwam in 1 van de lakes water opzuigen. Snel er naar toe met de camera. Net te laat. Wel een half uurtje social talk gedaan met retired Dave a fireman uit Tuscson.

Steve zette nog even de laptop aan, schijnen we nu wel een geconfirmde reservation te hebben voor een andere camping hier in de buurt. Gelukkig na ff bellen, geen probleem om deze weer af te zeggen.

Daarna weer terug naar het bbq-pakket. Op zn Jules bouwpakket beetje aangepast. Ringetjes en buisjes weggelaten, toch nog redelijk te doen. Weet je wat handig is? De kolen zijn hier geimpregneerd met iets brandbaars, dus helemaal niet moeilijk fikje steken.

Toen kwam de Ranger nog langs met zijn vrouwtje, van die veel te aardige mensjes. Gaan speciaal nog adressen opschrijven voor morgen in San Diego. Trolly service en soort bewaakt parkeren om te gaan shoppen dowtown.

Lekker nog de lapjes gebakken die we gisteren gekocht hadden bij Superior Grocers, met salade en geroosterd brood. Begeleid met Corona en witte wijn niet te vergeten. We worden al echt Happy Campers, wie had dat kunnen denken...

• 03 September 2010 - 05:22

Wendy:

Kan me toch echt geen Jacky onder een campingdouche voorstellen, wil wel foto's als bewijs...

(op vakantie hoef je trouwens geen make-up op en een petje op je hoofd is voldoende, kampeerders horen er trashy uit te zien)

• 03 September 2010 - 05:58

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Reactie op reactie: Echt nie, kga echt niet voor schut lopen. xxx

• 03 September 2010 - 10:30

Marco:

hey luitjes

ik geniet wer van jullie verhaal en wordt steeds jaloerser.
    laat die camper daar maar staan.
    ik kom die kant op kan ik gelijk brandjes blussen.
    maar die camper komt me weer wel bekend voor.
    have fun en we blijven jullie volgen.

groetjes de hard werkende std

• 03 September 2010 - 14:41

Kees:

Hee hee hee, was dat? klereding? tss tis wel een Canon hoor, groetjes.

• 06 September 2010 - 12:02

Ludo Sanders:

hey happy campers,

ik zag eerst die foto's en ik maar denken hebben ze daar ook coala's in het wild , ik ben ook wel jaloers net als marco ,

groetjes de beste hardwerkende heftrucker JWZ