Laatste dagje San Fancisco:( - Reisverslag uit Pacifica, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Laatste dagje San Fancisco:( - Reisverslag uit Pacifica, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Laatste dagje San Fancisco:(

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

24 September 2010 | Verenigde Staten, Pacifica

Fijn hoor, Steve aan de afwas! Het is nu 9 uur 's avonds en we hebben wederom hier in Pacifica een mooie zonsondergang meegemaakt met duikende Pelikanen, goeie temperatuur en beperkte wind. Onze Duitse burenvrienden zijn er ook nog steeds. Steve heeft zelfs al een beetje ge-chitchat.

Vanochtend moesten we er weer om 7 uur uit (Jakkie vannacht ook een keer wakker geschrokken en kedoenk hoofd tegen het dak lekkerrr....). Douchen, koffie plus broodje eten en hut een beetje cleanen. Onze Duitse buren vertrokken net iets eerden dan ons.

Er was een beetje file en we stonden al snel achter ze, ze gingen ook naar Bart's. Wij lol natuurlijk, maakten precies dezelfde fouten als wij gister met parkeren. Eerst proberen die camper in 1 plekje te wurmen, wij wisten al dat het er 3 moesten worden... Snel kaartje gekocht voor parkeerplaatsen en trein en om 9.45 waren we op Powell Street.

Nog even door Vicotiria's Secret gesneld, Jakkie wil daar toch wel wat kopen, waarschijnlijk vanmiddag in de Westfield Shoppingmall definitieve beslissing. Om half 11 de Green Line van de Hofonhopoff Deluxe genomen naar Golden Gate Park.

Om 11 uur werden we afgezet bij de Academy of Science. Daar hebben we de Rainforest met vlinders en vogels ea. bezocht. Ook het aquarium en het moerasgedeelte bekeken. De Africa Exhibit was iets minder interessant, maar verder erg mooi. Enige minpuntje waren de jellende kinderen:(.

Daar nog ff geluncht. All Organic Meals, wij hebben een Chili Dog met een fruitsapje op, best te doen. Toen nog ff buiten in de zon gezeten en om 2 uur kwam de bus ons weer oppikken. Jammer genoeg was het weer erg druk en moesten we noodgedwongen beneden zitten. Wel nog ff de 7 Victoriaanse huizen gefotografeerd waarvan in 1 van hen Fullhouse is opgenomen. Verder door Japantown en Little Saigon gereden, helaas dat we geen tijd hebben om deze wijken ook nog te bezoeken, zag er namelijk erg leuk uit.

Bij Union Square weer uitgestapt. Toch nog ff door de Designer Shoe Warehouse heen geploegd. Aaahhh zo veel mooie schoenen, toch nog wat gekocht. Ook al waren het maar pantoffellaarsjes van Steve Madden en een paar presentjes.

Daarna in de Westfield zoals gepland naar de Victoria's Secret. Maar de paskamermuts was zo'n opdringerige Bitch dat Jakkie haar zowat uit haar pashokje moest weren. Hele tijd vragen hoe de pasvorm was, nou wijf ik zit nog te worstelen met de bandjes als je het niet erg vindt....!!! Uit frustratie lekker niets gekocht, zo:(.

Toen was het een uur of 4 en zijn we met de trein terug gegaan naar Colma. Campertje weer gestart en wat boodschappen gedaan bij de Safeway. Ook nog ff getankt bij de Shell, hoe vertrouwd bijna:).

Op de camping gingen we eerst de was doen. Steve was Out-of-Boxershorts... Nogal duur, we dachten megaveel kwartjes te hebben, maar als het 9 kwartjes per wasbeurtje van 30 minuten kost... Tel uit je winst. 3 x 9 en nog 3 kwartjes over voor de droger, ook geen mogelijkheid meer om te wisselen. Wonder boven wonder was de was nog droog ook na 36 minuten (1 kwartje is hier 12 minuten drogen) :).

Eerst gingen we met bijna alle mensen van de camping die aan het water staan naar de zonsondergang kijken. Blijft mooi! Zojuist, ze noemen het Chickenwings, maar er zitten ook pootjes bij, gegeten. Met een Bagel en Coleslaw.

Nu weer bijtijds pitten, want morgen gaan we best een lange reis langs de kust maken richting LA. Bleh de vakantie loopt echt op zijn einde:(.

• 25 September 2010 - 08:27

Marco:

hey luitjes geniet van je laatste dagen.
    voor je het weet ben je weer gewoon aan het werk.