Humpback’s - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Humpback’s - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Humpback’s

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

06 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Port Angeles

Gisteravond als vanouds weer lekker gebbqd. Kip met gegrilde poblano pepper en aardappelsalade. Muziekje erbij en net iets te gek gedaan op allerlei foute muziek die we thuis nóóit draaien. We kennen hier toch niemand en de vanochtend zeiden er nog goodmorning dus het viel vast mee…

Rond 9 uur weer gevloerd en om 6 uur keurig wakker. Foto’s proberen op te laden. Nou jongens er staan er wat bij, maar pfff het had weer wat voeten in aarde (piehhp internet, piehppp site!). Daarna ging Jakkie douchen. Steve die gisteren al gedoucht had, was verontwaardigd dat je 4 kwartjes voor 5 minuten hot water moest betalen én het water was nie eens warm! Bij Jakkie was de watertemperatuur gelukkig wel in orde. Om 8 uur waren we klaar, hadden zelfs al ontbeten en Jakkie heeft toen het watje in haar gepropt.

Toen besloten we maar alvast naar de Pharmacy te gaan. Was maar 10 minuutjes rijden. Albertssons; Alberthein met pillekus. Nou laten we dan ook gelijk maar boodschappen doen en hoppa half uurtje later en 87 dollar lichter zijn we weer voorzien voor een paar dagen. De primatoertjes zijn mmmm raspberry flavour:-(.

Locatie van de whale watching tours gemakkelijk gevonden. Gewoon langs de weg parkeren, wij dachten slim te zijn en de neus van ons huisje alvast naar de goede kant te zetten. Een meneer uit Tallahassee, kwam ons waarschuwen dat je daar een boete voor kan krijgen. Dus – bedankt meneer- Jakkie de hut weer ff draaien.

We waren er om kwart voor 10 en om half 11 mochten we de boot op. Tijdens het wachten op het dok was het echt wel warm met een mooi zonnetje. De dubbele lagen kleding deden we maar efkes uut. Na een introductiespeech die vele malen korter had gekund (o wat horen die Amerikanen zichzelf toch graag praten én wát zijn ze grappig!), mochten we de boot op. Groep van zo’n 60 man vandaag. We hebben geluk, want volledige capaciteit is 120. Voornamelijk Amerikanen (dat zie je aan de geweldige kledingstijl en welgevormde figuurtjes), 2 Duisters (ja dit is expres ;-)), 4 Oosterijkers en 2 vreemde figuren uit Nederland (je kent ze wel).

Het is mistig (again), maar de kapitein geeft aan dat het meestal wegtrekt als de zon zijn best blijft doen. Er is weinig wind en maar kleine golfjes, desondanks voelt Jakkie zich nu al niet echt toppie. Okay niet miepen; pilletje opknagen. Jakkie heeft gewoon geen zeebenen. Stom watje uit het oor. Gelukkig helpt het al binnen een half uur.

Vrij snel stoppen we met varen en zien gelijk 2 bultrugwalvissen. Wow! Indrukwekkend. Dan aan de rechterkant ook nog 1. We hebben allebei onze camera mee en klikken er lustig op los. Daarna varen we verder en zien er nog 1. Er zit een patroon in hun gedrag; eerst 3 of 4 keer kleine ondiepe duiken en daarna gaan ze voor een diepere duik van 5-45 minuten en zie je hun staartvin zo mooi boven water. We hebben geluk want we kunnen dezelfde walvis vrij lang volgen. We varen in de Strait of Juan the Fuca en grotendeels in Canada.

We komen ook nog bij eilandje het vuurtoren en daar leven veel Steller en Californische zeeleeuwen en zeeolifanten. Die stinken joh! Dan nemen we nog wat Amerikaans magnetronvoedsel. Hotdog voor Steve en chili cheese nacho’s voor Jakkie (bleh vette kledder). We denken dat ze flink verdienen aan het smaakloze voer, want wát blijven die Amerikanen bestellen zeg! Hun kiezen stoppen geen moment met malen… Het is vrij snel half 3 en dan beginnen we aan de terugtocht. Jakkie slaapt nog ff met het hoofd op tafel, maar de dufheid valt toch errrug mee gelukkig. Het is de hele dag mistig gebleven dus van de omgeving hebben we vrij weinig gezien. Toch was het een geslaagde tour en om iets over 4 zijn we terug in Port Angeles.

We eten Campbell soup met een gebakken eitje en gaan (oooh) weer lekker vroeg slapen.

• 07 Oktober 2014 - 17:17

Poes:

Leuke foto's! Jammer van dat het propje in je oor niet heeft geholpen! Maar gelukkig viel het allemaal mee!

• 07 Oktober 2014 - 17:23

De Buurtjes:

volgens mij hebben jullie het naar t zin

• 07 Oktober 2014 - 17:36

Eppie:

Denk ik eens te gaan kijken denk ik er niet aan dat het 05.55 uur is.
    Om aan je tweede OD te beginnen is dat NIET leuk.
    Dus kijk dan om 17.30 uur nog eens met een spa geel, dan voelt dat een stuk beter.
    Veel plezier jullie beide, en blijf op gewicht.

• 08 Oktober 2014 - 10:26

Dennis Hempen:

Heb het als eerste verslag kunnen lezen. Problemen met comp. L.b!! Ziet er goed uit lees weer gauw van jullie.groetjes Steve en Jacky goede Reis gr,Dennis.

• 08 Oktober 2014 - 10:32

Fam Joosse:

Jullie zouden reisverslaggever als beroep moeten nemen, erg informerend en komisch geschreven, carry on!

• 11 Oktober 2014 - 21:55

Tonny: