MmmmMora - Reisverslag uit La Push, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu MmmmMora - Reisverslag uit La Push, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

MmmmMora

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

07 Oktober 2014 | Verenigde Staten, La Push

Buiten aan ons bankje, lekker in de rook van ons kampvuur gaan we het verslag van vandaag in elkaar flansen. Het is kwart over 4 en we staan op een NPS campground in Mora aan de Pacific Ocean. Niet aan het strand, maar in een mooi bemost stukje regenwoud. Voor ons plekje hebben we eerst over de camping gereden, toen nog een rondje, toen de camper in een plekje gemanoeuvreerd en dát was ‘m toch niet hihi. Te dicht bij het kampvuur en bankje van de buren. Toen ff tegen de richting gestoken en een beter geweldig plekje gekozen. Jakkie ff registreren, 12 dollar in de envelop posten en Steve druk met het kampvuur in de weer.

Vanochtend waren we om 20 over 5 er al weer uit. Het moe nie gekker worden:-). Na douchen, ontbijten en reisverslag + foto’s opladen, gingen we om 8:20 rijden. Eerst naar Hurricane Ridge. Onderweg nog 3 hertjes gespot, niet echt goed op de foto gekregen. Flink klimmen tot 1580 meter met de hut en toen een combinatie van korte trails tot een hoogte van 1642 meter (jaja). Op de top schijnt een prachtig zonnetje, we kijken over de mist heen naar de zee en gekgenoeg staat er op deze hoogte totaal geen wind. Het ruikt er ook heerlijk naar tijm. Dat komt van een bepaalde spar of den.

Daarna afdalen en over de 101 naar Lake Crescent. We arriveerden aldaar rond een uur of 12 en netjes optijd voor de lunch. Om de geconsumeerde calorieën er weer af te knallen lopen we de trail Moment in Time en Marymere Falls. Naar een niet zo bijzondere waterval, maar de route was erg mooi door old growth forest. Zeker wel anderhalf uur mee zoet geweest.

Om half 2 verder naar Mora; waar de beaches zijn. Fijne weg, de hele tijd 60 mph, nauwelijks de cruise eraf en hin volgers:-). We bereiken Rialto Beach rond 3 uur en lopen het strand op richting Hole in the Rock. Jakkie heeft het idee dat het afgaand water is, want de zwarte, afgeslepen steentjes van het strand zijn hoger natgeweest en ook de tegemoetkomende wandelaars waarschuwen ons niet.

Als we een tijdje in de goede richting aan het ploegen zijn, hebben we toch serieus het idee dat het water hoger komt… Omdat het hier grijs weer is met flinke golven en de oceaan écht wel indruk maakt, beginnen we toch te twijfelen. Het is zo’n 2,8 km en we zijn nog maar max. een km op weg en worden toch echt wel naar de grote aangespoelde boomstammen gedreven. Okay, dit moeten we niet doen als we geen idee hebben of het nu eb of vloed wordt….

We gaan naar de camping, settelen dus op dit leuke plekje, vinden er een eng mes met steekpriem (brrrr) en als de ranger langskomt, vragen we hem naar de getijden. Krijgen een schema en als we het goed lezen is het morgen rond half 8 eb en was het nu ook afgaand… Vannacht schijnbaar een lunar eclips, we zijn ook nog eens in Twilight Country (in Forks vlakbij is de Saga opgenomen… mmm Ben Pattinson & Taylor Lautner;-)). Maar nu zijn we moe, gaan nu lekker fikkie stoken en een Pabst/Barefoot consumeren.

Nog ff de statistics: 177 km, 2336 meter hoogte overwonnen en zitten nu op een hoogte van slechts 30 meter boven zeeniveau.