Dagje stad verkennen - Reisverslag uit Pacifica, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Dagje stad verkennen - Reisverslag uit Pacifica, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Dagje stad verkennen

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

22 September 2010 | Verenigde Staten, Pacifica

Helemaal geen last gehad van het geluid van de wind en golven. Heerlijk geslapen, leek 's avonds zelfs op een winderige avond thuis met de gordijnen dicht...

Om 8 uur ontbeten, broodje, koffie en Honeydew meloen. Mooi uitzicht op de zee nog steeds, iets minder hoge golven en minder wind dan gisteren. De zon breekt meestal pas om een uur of 9 door.

Om 9.15 vertrokken met de camper over de 1 naar San Francisco. We moesten exit 510 hebben. Makkelijk gevonden. Daar konden we de camper parkeren. Voor elke plaats die je gebruikt, betaal je een dollar. kostte ons dus 3 dollar voor de hele dag. Beetje vaag, niemand had een bonnetje voor zijn ruit. Het enige wat wij konden bedenken is dat ze gewoon checken dat plaats 279, 280 en 281 betaald zijn en dan ist goed. Beetje apart voor ons Nederlanders.

Met de trein (Bart) naar Powell. Daar eerst maar weer eens gepind. Heel heldhaftig begonnen aan de steile straat, sloeg natuurlijk nergens op...:). We moeten nog een beetje wennen aan de stad, maar de sfeer is niet onaardig ofzo. Toch maar op de Kabelcar, contant betaald. Das niet zo handig, want dat was maar een enkeltje. Zoals ik al zei, we moesten ff wennen...

Aangekomen bij Fishermans Wharf thv pier 39, terug gelopen naar 33 om een kaartje voor Alcatraz te kopen. Alvast voor morgen, de laaste optie was al vol, dus het is 15.20 geworden. Om 3 uur inchecken dan.

Vervolgens stukje terug gelopen en rond een uur of 12 geluncht, ook op de pier. Jakkie wilde die Clamchowder in zo'n broodbakje wel eens proberen. Nou best lekker, maar komt niet op de lijst van mn lievelingsgerechten ofzo. Steve had Fish & Chips.

Toen teruggelopen, voor morgen ook nog de Hop On - Hop Off Bus gereserveerd en als het goed is kunnen we die overmorgen ook nog gebruiken om naar de California Academy of Science te gaan. Daar is een planetarium, aquarium, regenwoud en Natural History Museum.

kabeltreintje weer naar Union Square gepakt. Begonnen aan de Macy's, maar das toch echt te groot en is niet echt ideaal om met een man doorheen te ploegen (hoe goed Stefke ook zijn best doet..). Wel hele goede hakken gescoord bij Designer Shoe Warehouse, heeft Steve nog opgespoord ook, goed he?

Daarna Shoppingmall Westfield getracht te doorgronden, maar het alleen al vinden van de juiste roltrap is al een hele opgave. De VANS-winkel vrij snel gevonden met de zoekcomputer, helaas weer niet het type schoenen die Steve wil. Die toch maar weer in Good Old Zierikzee of Antwerpen gaan halen. Ja daar reis je dan helemaal voor naar amerika af...:).

Nogmaals de Victoria's Secret bezocht. Jakkie kan nog niet wennen aan het systeem en die overbehulpzame medewerkers. Dan willen ze ineens je naam weten als je gaat passen... Jonguh je bent net blij dat je achter je Amerkaanse maat bent en uit al die verschillende modellen in alle uitvoeringen en kleurscharkeringen een soort van keuze hebt kunnen maken. Maar die naam was dus uit beleefdheid en ik mocht haar ook roepen als ik hulp nodig had. Ze wilden ook nog wel ff meten, neeeeeh da hoef nie hoor.... Nog niet kunnen beslissen uiteraard:(.

Om een uur of half 4 maar eens ff een koffie van de Starbucks genomen, echt vermoeiend dat shoppen in een Mall. Wel fijn dat ze Lounge area's hebben, sommige ook met Playstations en mensen die daar een tukkie doen??? Nog een aantal andere winkels gezien, maar niet meer echt kunnen slagen.

Lekker met de trein terug naar Colma. In de Bart zijn de stoelen gestoffeerd en er ligt vloerbedekking trouwens, beetje vreemd weer. Bij Colma door de parkeergarage en over de loopbrug. O o o Steve gelukkig de camper staat er nog haha.

Toen moesten we ook nog boodschappen doen, de Safeway was het dichtste bij. Vanavond maar weer eens een pastadag. Hebben we thuis nog nooit zo vaak gegeten, is nu voorlopig ook de laatste keer hoor! Aantal dingen zijn niet iets te vroeg op nu, moeten we toch opnieuw kopen hoewel we ze niet op gaan krijgen waarschijnlijk.

Net pasta gevuld met kip, sausage en Parmezaan gegeten. Morgen of overmorgen kippevleugeltjes met koolsla waarschijnlijk. Morgen misschien wel in Chinatown eten?

Voor het eten nog ff naar de zee gewandeld, het blijkt helaas verboden te zijn om langs het smalle pad over de stenen naar het strand te gaan. Onze nieuwe Duitse 'we zitten lekker naar jullie te glimlachten de hele tijd' buren, hebben ons bankje gejat. Ja misschien hadden wij het gister ook wel van onze buren gepikt... Morgen gaan we het gewoon weer terug jatten als ze weg zijn.

De zonsondergang was weer mooi, iets minder fel dan gisteren. We hebben ook nog een Paraglider die steeds vlak langs ons vliegt voor entertaiment.

• 23 September 2010 - 05:02

Marco:

hey luitjes
    ben blij dat het bij jullie beter weer is als toen wij er waren.
    ben benieuwd of alcatraz aan jullie verwachtingen gaat voldoen.
    maar dat lezen we morgen weer wel
    ik ga nu genieten van me weekend.
    have fun