We still don't like the Freeway... - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu We still don't like the Freeway... - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

We still don't like the Freeway...

Door:

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

20 September 2010 | Verenigde Staten, Napa

Nou gelukkig niet veel last gehad van de zeer laag overvliegende opstijgende en dalende vliegtuigen vannacht, maar nu gaan ze weer flink los...

We kunnen een beetje uitslapen, maar je raad het al, ja hoor 7 uur stipt wakker:). Even nog een beetje de koude neus opwarmen, het is hier nog nog wel wat frisjes 's nachts. Om half 8 eruit. Gelijk flink ontbijtje. Koffie met witte broodjes uit de oven. De hut een beetje kuisen, slangen/kabels los en gaaaaan.

Om 10 uur vertrokken, plannen een beetje gewijzigd. Geen avondje Reno meer, we winnen hoogstwaarschijnlijk toch niets:(. De 341 gevolgd naar Carson City, het idee was hier nog een afternoongokje te wagen, maar het was zo'n vage stad. We zijn er zo, oeps, doorheen gereden...

Vervolgens richting Lake Tahoe via de 50. Eerder dan verwacht zagen we het mooie blauwe water al tussen de bergen. Het was echter iets moeilijker te bereiken. Want voor je het weet, rijdt je door de stad erlangs. Dus wij ff terug gereden. Boodschappen gedaan bij de Safeway en een picknic Area gezocht aan het water.

Overal waren bordjes van No Parking, maar toch een redelijk plekje gevonden. Broodje gerookte zalm gemaakt en opgegeten aan het water, toch wel weer een mooi uitzicht. Er stond alleen een Tow Truck voor ons klaar, dus op ons gemakje weer vertrokken:).

Onze weg verder vervolgd op de 50, Scenic Route tot aan Sacramento. Daarna werd het weer Freeway en een stuk drukker met veel exit only's. Blijft onoverzichtelijk en irritant dat er gewoon rechts ingehaald mag worden. Ook is het wegdek ronduit rampzalig en zitten er van die noppen op de strepen, zodat je continue aan het hobbelen bent...

De 80 richting San Fransisco tot en met extit Napa gevolgd. Das best tof om langs al die druivenstruikjes te rijden. We zitten dus in de Winecoutry of California:).

Onze Camping is Skyline Wilderness Park Napa. Aldaar rond 5 uur aangekomen. Beetje verlaten, maar lekker rustig. Mooie bankjes onder de walnotenbomen ook nog:).

Later op de avond komen er toch nog wat campers bij. En onze buurman, die in zijn eentje zich hele avond vermaakt met zijn hoofdlampje en vouwwagen. Geen idee wat die man bezield... Blijft maar bezig.

Wij toch maar weer bbq-en, gaat nooit vervelen. Hoewel we maar weinig kolen hebben en ons hout trouwens bij de Stateline-Controlepost Nevada-California moesten inleveren:(. Ze (United States Department of Agriculture) checkten op Bugs? Hout uit Yellowstone was niet toegestaan, het fikte toch van geen meter...:)

Toch lekker lekker 4 lapjes Sirloin kunnen bereiden op de micro-bbq (die het nog steeds redt..). Stukje brood en zelf gemaakte Coleslaw. Witte kool, tomaat, bosui, peterselie, groene peper en wat dressing. Drankje erbij en wederom een geslaagde avond.

Die rare buurman is overigens nog steeds bezig met zijn vouwhut...:)

• 21 September 2010 - 10:20

Marco:

ow kijk hebben jullie eppie zijn zaak gevonden;-)