Lazy - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Lazy - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Lazy

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

23 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Na de afgelopen drukke dagen was het vandaag tijd voor een lekker dagje relaxen. Uitzoeken waar we de laatste dagen gaan kamperen, opladen van de verschillende elektrische apparatuur, wassen en het bijwerken van de administratieve rompslomp. De foto’s lukken écht niet! Het kostte ons 2 uur om de foto’s van de Cinder Cone erdoor te persen. We willen graag een leuk reisverslag illustreren, maar elke dag 1 a 2 uur met die foto’s aan de gang is toch niet echt onze hobbie:-P. Grrrr Frustie…

Gisteravond gingen we uit eten. Je hebt ‘The Saloon’, ‘The 49-ers Café’ en ‘The Corkscrew’ naast elkaar. De eerste 2 waren megavol dus wij gingen voor de laatste, hadden we 2 jaar geleden ook gezeten, maar nu hadden ze het sfeerlicht ff afgeschaft. Er was ook een zeer beperkte menukaart met steaks van 49 tot 69 dollar. Nou zijn we op vakantie niet echt aan het bezuinigen, maar dat is toch wel wat overdreven. Dan maar de filet mignon van het menuutje voor 32 dollar. Soup en salade bar was wel in inbegrepen. De verwachtingen waren niet hoog moeten we toegeven, maar het vleesje was beter dan welke steak wij tot nog toe op onze bbq hebben trachten te grillen. Ook de gegrilde groene asperges en de puree maakten het net als een goed prakkie van thuis.

We konden uitslapen en dus waren we zonder wekker lekker om 7 uur wakkert…. Na de broodnodige klussen gingen we rond 2 uur zwemmen in het overheerlijke zwembad. Het was niet druk en we hebben ons vermaakt met het vervaardigen van debiele onderwaterfoto’s. Daarna hup weer terug naar de camper waar we de airco laten loeien om nog wat te lezen slash gamen. Gekgenoeg dachten we na 20 drukke dagen wel een relaxte te nodig te hebben, helaas begonnen we ons rond een uur of 4 al een beetje nutteloos te voelen:-).

Na een paar drankjes en wat ruzie met de laptop over cd-tjes branden voor het laatste deel van de trip, besloten we de bbq maar met rust te laten en weer maar uit eten te gaan. De keer bij ‘The Saloon. Het was weer druk, maar bemachtigden vrij snel een tafel. Zin in friet dus een Fries on the side with some mayo, a Stella Artois (je moet wat) and a Mellon Ball Cocktail. We kregen de daarna bestelde burger en een pizza. Vervolgens pas de drankjes en de friet hadden ze ff gemist. We schoven het snel naar binnen. Namen de helft van de pizza die fresh cilantro beloofde maar écht alleen peterselie bevatte, mee in een doggie bag.

Toe nog ff op het gemakske naar de general store voor een veulste dure fashionable cojboi head voor Jakkie (die niet tegen zon kan), een blikje Pabst (720ml!) en een mini Bear Foot omdat we door de voorraad heen waren. Toe we verblijd met onze aankopen terugkwamen bij de hut…. ‘waar is de kleine camera met al die lijpe zwembadfoto’s?’ Super lekker bezig! Vergeten... Jakkie terug. Wonder boven wonder had onze waitress ‘m nog. Dat kwam vast door onze genereuze tip… Was in Spanje of Turkije echt niet gelukt hoor. Daar klinkt de bekende tekst: ‘maybe a costumer took it’ nog na…:-)