Mesquite - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Mesquite - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Mesquite

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

20 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Furnace Creek

We zijn op tijd gestopt vandaag (15:00). Staan op geweldig verlaten plekje; Mesquite Springs Campground niet ver van Scotty’s Castle. De zon schijnt nog aardig warm, maar er is best veel wind waardoor het hier aangenaam toeven is. Prachtig uitzicht over de woestijn, bijzondere kleuren en oorverdovend stil. Op het gezoem van vliegen na…

Vanochtend zijn we na een frisse douche en lekker ontbijt vetrokken van Boulder Creek RV Park. Om half 9 reden richting Death Valley. Steve rijdt vandaag, want Jakkie heeft deze weg in 2012 gereden. De weg door de Cottonwood en Panamint Mountains is supermooi weten we, maar omdat ie vrij heftig is met bochten, stijgen, dalen en snelheidswisselingen, heeft Jakkie er toen voornamelijk een rood hoofd en een zweetsnorretje van meegekregen. We stoppen nu veel vaker dan toen op mooie uitkijkpunten. In 2012 waren we vertrokken van de campground Yosemite, door de Tioga Pass, langs Mono Lake en toen ook nog deze hele weg tot aan Furnace Creek. Veel te veel kilometers vandaar dat het geen overbodige luxe is dat we het een stukje overdoen.

We zien nog Sand Dunes die we toen niet gespot hebben. Stoppen nog even bij Stovepipe Wells om een mapje op te pikken en de krant van 2014. Het is vandaag in de lager gelegen gebieden (sea level) toch nog steeds rond de 40 graden. We doen nog een stopje bij Mesquite Sand Dunes (die toen ook echt ff gemist…) en daarna nemen we de afslag richting Scotty’s Castle.

Stoppen voor de lunch netjes rond 12 uur (o o wat zijn we toch goed bezig) bij een overdekte picknickbank en genieten van het geweldige uitzicht op de Dunes vanaf de andere kant. Daarna door tot het kasteeltje. Toch wel zo’n 36 mijl. De camper heeft het best warm, je voelt het vanaf de vloer opstijgen. Het is het beste om de airco uit te houden en met de raampjes open is het goed te doen. Death Valley is écht een geweldige ervaring. Zo uitgestrekt, zoveel mooie kleuren. Blijft ook een beetje spannend, want je zál maar een kokende motor krijgen… Gelukkig hebben wij door de jaren steeds meer vertrouwen gekregen in de kempert en ook deze keer brengt ie ons weer zonder gezeur waar we wezen moeten.

Voordat we Scotty’s Castle bereiken, draaien we eerst even de 2 mijl lange weg op naar Mesquite Springs Campground om te kijken of het ‘wat’ is. Het zijn namelijk echt wel flinke afstanden hier en het is toch kamperen zonder voorzieningen. Geen telefoonbereik, geen stroom (dus airco) en geen internet. Geen zwembad:-(. Maar de campground ziet er tof uit en er staan nog 2 andere campers. Hier komen we straks wel terug.

Bij Scotty’s Castle aangekomen 2 kaartjes gekocht voor de tour en een sterrenwijzer, want hier in Death Valley zou je Milky Way kunnen zien. We zijn op tijd voor de toer van 2 uur en het is wonderbaarlijk genoeg een leuk huis. Grappig om te merken dat de Amerikanen echt niets van geschiedenis weten. De bouw is gestart in 1922 dus zo écht oud is het nog niet (ons huis is ouder). De bijzondere bouwstijl en details maken het tot een interessant gebouw. De inrichting is vrij luxe en eigenzinnig. De NPS-gids is in jaren 30 kleding vertelt over Scotty en dhr. en mw. Johnson én daardoor is het een redelijk leuk verhaal. Maar een uurtje is wel genoeg.

We rijden 5 mijl terug naar deze afgelegen camping en gaan genieten van het verblijven op deze bijzondere locatie. Adieu!

• 22 Oktober 2014 - 16:51

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Onze enige frustratie van de vakantie: de site waar ben jij. nu! Die werkt zó slécht; kan de plaatsen waar we staan niet vinden (vandaar Furnace Creek ipv Mesquite CG) en krijgen de foto's nauwelijks upgeload. Grrrr.

• 22 Oktober 2014 - 17:38

De Buuurtjes:

hier werkt hij goed hoor
    leuk jullie verslagen zo te lezen
    gisteren is er wat van jullie dak gewaaid met de storm
    valt wel mee hoor

gr buurtjes

• 22 Oktober 2014 - 18:34

Dennis:

mooie verslagen volg het met veel plezier,ga jullie goed hoor gauw van je. Hele goede voortzetting van de vakantie . Groetjes Dennis.l,j.

• 22 Oktober 2014 - 20:12

Poes:

Je moet ook overstappen naar reislogger ;)

• 22 Oktober 2014 - 22:46

Simone:

Haha, yeah! Ik ben bijgelezen. Erg leuk, beeldend en grappig beschreven :)
    Geniet ze nog even met zn twee daar! Groetjes!