Bodie - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Bodie - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Bodie

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

18 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Lone Pine

Koud nachtje, maar prachtige dessert sun als we de gordijnen opendoen. We hebben geen haast vanochtend en vertragen de boel flink met het uploaden van 2 dagen foto’s (Wel ff kijken hè! SunShining en Hotel.). Om 10 uur gaan we rijden met eerste bestemming ‘Bodie Ghost Town’.

In de folder die we hebben van de camping staat dat het stadje alleen te bereiken is door 3 mijlen met very rough dirt road (daar gáán we weer). Gelukkig rijdt er een campertje voor ons dus we zijn niet de enige debielen die dit doen, maar de weg is echt gruwelijk (én niet in positieve zin). We overleven het uiteraard weer en er blijken nog veel meer gekken op deze verlaten plek aanbeland te zijn, want het is best druk met auto’s, campers en zelfs een bus.

Het stadje is cool om doorheen te lopen en er is echt nog wel veel bewaard gebleven (het begon ook pas rond 1859). Grappige is wel dat bepaalde winkels nog zo eruit zien alsof ze in allerijl achtergelaten zijn. Alles nog intact onder een hoop stof. We zijn er anderhalf uur zoet mee en daarna is er helaas geen leuke asfalt weg terug. Dus opnieuw ff op de trilplaat (strak dat we zijn nu jonguh!).

Rond 12 uur vervolgen we onze weg op de 395. Geweldig zonnetje, de Sierra’s aan de linkerzijde; heerlijk aan het trucken:-). Om 1 uur gaan we ff een half bageltje van het gasfornuis eten aan Mono Lake. Deze kant hebben we niet eerder bezocht. Als we verder rijden passeren we de afslag naar de Tioga Pass en hier zijn we er in 2012 opgedraaid. Het komende stuk komt dus bekend voor, voelt vertrouwd, maar is weer een hele andere ervaring nu het een ander seizoen is.

Dan willen we ff inslaan voor een dag of 5-6 en hebben in Mammoth Lakes een supermarkt gekozen. Gevonden via the store locater van Safeway en moet ‘Vons’ heten. Adres netjes ingevoerd en natuurlijk wederom niet te vinden. We rijden weer lekker door het stadje. Zijn tegenwoordig sneller van begrip en vragen het aan een mevrouw. Geeft positief advies, toch moeten we het nog een keer vragen (het ligt vást aan ons…). Het is een Mexicaanse meneer en die begrijpt ‘Vons’ niet totdat er een lichtje gaat branden: ‘o, the Bons!?!’ Ja tuurlijk in het Spaans spreek je de ‘v’ uit als ‘b’. Ja je moet hier met allerlei opties rekening houden hihi.

Beste buurtsuper ever! Geweldig uitgebreide groente-afdeling (Jack in d’r nopjes), lekker vlees (Stefke zijn afdeling) ze hebben zelfs knapperig brood:-). Alles is wel een beetje aan de dure kant, maar we zijn weer voorzien. Toen we met ons karrekuh de winkel uitreden zei een mevrouw zelfs ziets van ‘zo, flinke kar!’ En dat in Amerika… Wij verontschuldigend: ‘it’s for six days:-P’. En misschien reden we het zelf wel tot Vegas ermee. Maar nu was echt álles op hoor….

Toen tanken. Wij dachten slim te zijn en een Arco op de route in te stellen (die is meestal het goedkoopst). De tomtom vond er 1 in Bishop en uiteindelijk hebben we getankt bij een ‘Pace’, want de Arco was in rook opgegaan ofzoiets (we gaan een klacht indienen). 3.59 redelijk goed voor dit gebied, dus wij gaan verder niet zeuren. Tank is vol en we zijn nog niet blut.

Dan nog een uur door tot Boulder Creek RV Park. Hier ook het adres netjes van ingevoerd. Ook weer een fijne zoektocht (incl. navragen), maar nu staan we op de gezellige camping waar iedereen aan de borrel lijkt te zijn. Dus wij gaan er ook maar 1 (of 2 doen). Houdoe!

• 19 Oktober 2014 - 09:35

Kees:

Aaaah, mooie foto's weer...zeker op cursus geweest? Mooie bergen daar. Zou wat voor mij zijn. De bergen die ik zie zijn meestal bergen aardappelen, dus zie ik door die foto's van jullie weer eens wat anders. Ga zo verder...

groetje weer

• 19 Oktober 2014 - 12:00

R.Broerse:

Jullie beleven leuke dingen,prachtige reis en mooie plaatjes!(ik vraag me af Jacky,of je wel een beetje makkelijke schoenen aan had op dat moeilijke bergpaadje) Ik was vorige week nog even bij je ouders Steve,vandaar dat ik even mee kan kijken naar alle spannende dingen die jullie beleven. Hebben jullie nog wel even te gaan,of zit de vakantie er haast op? Groetjes van tante Riet en fijne reis verder!

• 19 Oktober 2014 - 13:29

Miranda En Henry:

He,Bodie,in 2010 ook geweest,inderdaad een enorme rotweg die kant op.Gaan jullie nog naar Zion.Zo ja,,,Angels Landing trail doen,supervermoeiend maar supergaaf.Hobbelzuh......

• 19 Oktober 2014 - 17:58

Wendy:

Wat doet die hond in jullie kempert??

• 19 Oktober 2014 - 18:45

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

@Kees, ik mis die aardappelen ook niet hoor deze bergen zijn mooier!!

@R. Broerse, We hebben nog 8 dagen met de camper en dan nog 3 dagen in Las Vegas!

@Miranda en Henry, we gaan vandaag the Alabama Hills doen en daarna Death Valley en de Valley of fire en Vegas. Zion zit er dit keer niet in, voor de volgende x maar weer!

@Wendy, we hebben hier een plakhond gekocht om het gemis aan Peggy een beetje op te vullen!!

• 20 Oktober 2014 - 11:11

Eppie:

Hoi Steve en Jacky.

Zo dat was weer een weekendje om snel te vergeten in KNG.
    Hier nu nog slappe beentjes op maandag en vannacht maar eens kijken of het niveau gelijk blijft in de AT 1.
    Je snapt het wel Steve.
    Even jou horoscoop voor vandaag Steve.
    Toenemende zorgen over uw uiterlijk kunnen tot radicale veranderingen leiden.
    Overschrijdt evenmin uw budget om iemand te belonen, want de persoon laat u achter met een leeg gevoel.
    Een roekeloos risico zal worden gevolgd door onaangename dag.

Doe uw voordeel ermee.
    Gr Eppie