Snelweg - Reisverslag uit Pendleton, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Snelweg - Reisverslag uit Pendleton, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Snelweg

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

12 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Pendleton

Snel weg van al dat groene. Het was ontzettend mooi, maar dat donkere bos, die bemoste bomen, dat vochtige, herfstige klimaat (al was het maar anderhalve dag) hebben we nu wel ff genoeg gezien en gevoeld.

Vanochtend om half 8 vertrokken van de camping in Fairview. Na een half ontbijt; we deden nog een donut met blauw glazuur die aardig te pruimen was en toen eentje met m&m’s. Gatver de gatver! De m&m’s zijn nog lekker, maar de roomkaasglazuur was in tenenkaasglazuur veranderd….:-P. De resterende 4 donuts weggemikt. We zijn d’r klaar mee!

Vanochtend gelukkig droog, vannacht nog wel regen horen tikken op ons dakje. Vandaag is echt een grijze herfstdag. Voor smokey mountains blijk je echt niet alleen in Tennessee te hoeven zijn. Nu niet zo erg want we rijden een half uurtje naar de Columbia River Gorge en hebben van de Ontdek Amerika-site een paar watervallen geselecteerd.

De eerste is Latourell Falls. Voor mooie foto’s hoef je niet ver te lopen, maar Jakkie wil graag een trailtje doen. We gaan naar de upper fall. Ja dat is flink stijgen en totaal niet het goeie punt om een foto van een waterval te maken… (dat weet iedereen). Het zou een loop moeten zijn, maar we blijven maar verder het bos in klimmen langs de rivier. Ook weten we het natuurlijk weer niet zeker, omdat we niet echt goed op het bordje hebben gekeken. We gaan dezelfde weg terug en ff het infobord checkend, blijft het toch een loop en waren we bijna bij het afdalende gedeelte natuurlijk. Maar maakt niet uit, het is nog vroeg.

We gaan voor de lower fall. Daar kan je mooie foto’s maken van de lengte (het is een smalle, hoge waterval) en het water dat in de rivier stort. Kan… Want de kudde Chinezen met camera’s, tassen, hoeden, petten en statieven, maakt het ons vrij moeilijk. Wat een asociale lui zijn dat toch. Ze liggen bijna met camera en al (jammer genoeg niet) in de rivier. Na het maken van onze foto’s lopen we de loop verder. O jee déjà vu. Waar gaat dit nu helemaal weer naartoe? Weer niet goed gekeken… Pfff zelfde weg terug. Jakkie gaat ff de waaghals uithangen en via een stijl dierenspoortje de berg op om zo de brug op te stappen die vrij dicht bij de camper moet zijn. Steve zegt: ‘ja doeiiii’ en we zien elkaar even later bij de camper weder.

Volgende waterval is Bridal Veil. Ook nog lekker rustig daar. Heel stuk naar beneden lopen. Een mooie waterval in 2 etappes. Er zijn mensen met een leuke hond (zij wel…:-(). Naar boven valt gelukkig toch mee.

De laatste voor vandaag (dan zijn we er klaar mee) is Multnomah Falls. Een hele bekende, grote waterval, ook in 2 etappes met een bruggetje op de helft. Ook hier wemelt van de Chinezen. Steve blijft beneden voor de foto en Jakkie klimt nog een stukje naar het bruggetje. Joehoeh ff zwaaien voor het kiekje. Steve is net foto’s van andere mensen aan het maken, was weer ff in de val gelokt (soms overmeesteren ze je als ze het heel direct vragen hihi).

Rond een uur of 11 gaan we weer knallen. We zouden de scenic road naar Pendleton kunnen nemen, maar het is via de interstate 84 nog bijna 3 uur rijden, dus we besluiten eerst maar een stukje Interstate te doen. Het eerste half uur is het nog herfst, maar wonderbaarlijk genoeg verandert het landschap vrij snel van mistig, groen en zonder zon naar geweldig mooie gele bergen, de zon breekt door en het lijkt wel of we in Nevada aanbeland zijn. We besluiten niet de Columbia River over te steken voor de scenic, deze is al mooi genoeg (we zien de scenic route aan de overkant en vragen ons af wat het verschil is?).

Een heerlijk positieve verandering van landschap. Gele glooiende heuvels, dinosaurusvoetbergen, prachtig, blauwe Columbia River, weids landschap en zon. Dit is toch meer ons Amerika dan al die bossen. We stoppen op een rest area in Mosier en eten een sandwich en tomatensoep. Scheuren daarna weer verder op snelweg 84 en maken nog een stopje een uurtje voor Pendleton waar het niet loeiwarm is ofzo, maar de zon prettig je rug verwarmt.

Dan ff de Safeway in Pendleton leegekocht; voor de komende 3 dagen in ieder geval weer voorzien. Snelweg terug op en bij de volgende exit weer eraf voor de KOA. Van Kampgrounds of Amerika (weten onze trouwe volgers) zijn we normaal niet zo gecharmeerd, in verband met gele polo’s, gele crocs en golfkarren etc. Maar het is er altijd netjes en we hebben geen plekje met een view, maar tussen de campers tegenover zie je toch een prachtig gele glooiende vallei. Het is hier niet meer zo warm rond een uur of vijf, maar door de mooie omgeving en de lichtblauwe lucht voelt het toch nog zomer.

We hebben net lekker lang gedoucht (geen kwartjes) en gaan zo tri tips op de gril leggen. Dat is zeer smakelijk met vet dooraderd rundvlees wat je bij ons in de winkel nooit ziet helaas. We doen er een redelijk knapperig (Safeway heeft de beste bakkerij van de supermarkten die wij kennen hier) stokbroodje met roomboter bij en een salade met Aziatische dressing (het goede van de Chinezen).

• 13 Oktober 2014 - 07:56

Kees:

..uhhhhhh Steve, trouwe lezer Kees is er gewoon nog steeds hoor. Leest trouw elk verslag dat er geschreven wordt, en bekijkt elke foto die geplaatst wordt. Dus maak je niet ongerust, ik volg alles op de voet...of het nou links of rechts is, maakt niet uit. In stilte genieten is toch óók genieten ?

groetje weer

tis nu de 13e, dus nog 12 dagen.. (borrel).

• 13 Oktober 2014 - 14:13

Manoes:

Haha heel herkenbaar van die chinezen!
    Som Tam zoals het hier in Thailand heet, is goed te doen! Ook met de pinda's Steve!
    Heb een recept als we weer in NL zijn kunnen we het zelf maken!

• 13 Oktober 2014 - 14:29

Kees:

...trouwens,..wat die blauwe pilletjes van Eppie betreft,....er zijn toch ook blauwe smarties?
    dus.....

groetje

• 13 Oktober 2014 - 18:02

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Sorry we krijgen de foto's er nog niet door.... waardeloos internet xxxxxxxx