Waterfalls ~ TLC - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Waterfalls ~ TLC - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Waterfalls ~ TLC

Door: Jakkie

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

13 September 2013 | Verenigde Staten, Gatlinburg

De hele nacht is het nog onrustig geweest. Pas vanochtend rond zes uur hield het op met regenen. Dat resulteerde dan wel weer in mooie smoke tussen de bergen. Vandaag stond in het teken van de Great Smoky Mountains. We hadden een plan (gisteren bedacht eej). Het weer leek nog niet echt mee te werken, maar toen we rond tien uur bij onze eerste stop aankwamen, begon het op te klaren en was het niet zo drukkend warm en vochtig als voorgaande dagen.

Steve wilde graag een waterval fotograferen met lange sluitertijd en statief. Het was nog wel even een stukje lopen naar Laurel Falls. Maar we sloten aan bij een clubje oudjes en elevation was 300 feet in plaats van de zwaar vermoeiende 400, bij vergelijkbare trail ‘Top of Vernal Falls' in Yosemite. Het was een goede morgen workout. Steve deed het wel met ‘bepakking’ en onderweg… jawel – een beer in een boom! Foto’s niet zo duidelijk, maar we hebben een filmpje en dat is best wel aardig.

De waterval was niet zo’n topper. De foto’s lukten dan wel weer goed. Na zo’n anderhalf uur waren we weer terug bij de auto. Daar even geluncht met ons meegebrachte broodje. Lekker weer een dag geen kleffe troep. Toen verder richting de Cascades Cove Loop Road. Het best nog wel een eind rijden. Onderweg nog een paar korte stops gemaakt. Dit gebied van Smoky Mountains is wel mooi, maar helaas niet zo afwisselend. Mooi riviertje en groene bossen, maar meer wordt het niet.

Cascades Loop Road viel ook een beetje tegen voor ons. Wel nog twee hertjes gefotografeerd en een paar mooie landschapsshots, maar daar hield het wel mee op. Het gebied is veel te ‘gepolijst’ naar onze zin. Het zijn gewoon mooie polderweggetjes, glooiend gemaaide heuvels met weidepaaltjes en prikkeldraad. Af en toe een ‘vintage’ Baptist of Methodist kerkje en vooral héél traag rijdend volk… Misschien zijn we te verwend met parken als Yosemite en Yellowstone óf hebben we gewoon de verkeerde kant van het park gekozen, maar wij waren helaas niet zo enthousiast over dit gebied als de parken van de westkust.

Daarna was het nog wel ff een flink stuk terugrijden. We hadden op voorhand bedacht dat we dan nog wel een stukje van het Cherokee-gebied konden doen, maar het was al rond vier uur toen we eindelijk weer terug waren bij het Sugar Lands visitors center. En ook al weer aardig ingekakt, dus maar lekker naar de hut terug.

Na een ijsje, de was verzamelen en alvast een beetje inpakken voor morgen. Handig hoor wasmachine en droger! Daarna eten voorbereiden en een potje poolen. Vervolgens lekkere Amerikaanse (die zijn écht béter dan die van ons) filetlapjes op de bbq. Aardappelsalade gemaakt met alle restjes uit de koelkast.

Als laatste rest nog het afscheid van de hot tub, want morgen zijn we hier weer weg van. Tijd om te vertrekken, maar het was wél een heel fijn huisje. Hopelijk maakt de route die we morgen nemen, richting New Found Gap en Clingmans Dome nog wat goed voor dit national park.

• 15 September 2013 - 02:16

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Dankje Tonny, ben blij dat je het een beetje te pruimen vindt. Ik doe mn best!

• 15 September 2013 - 02:20

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Nou Kees, wij moeten de tobbe nu ook missen hoor. Dit hotel hep nie eens een zwembad dus... Nee, afzien is het niet echt haha. Leuk dat je ook over begeleidende muziek nadenkt. Groetjes!

• 15 September 2013 - 02:26

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Marco & Rian: wij zouden jullie toch ook zeker adviseren met de camper te gaan. Als jullie nog een keer willen natuurlijk. Die hotels wisselen zo sterk in kwaliteit en we missen onze vrijhied wel een beetje. Of van die huisjes zoals onze cabin, das wel een aanrader. Gezellig dat jullie ook nog meereizen.

• 15 September 2013 - 02:28

Steve & Jacky Mijnsbergen / Van As:

Nou nou: mister S wil nog wel een keertje uitleggen wat hoogtevrees is hoor! Dat is niet grappig :( :)