Thunderstruck ~ ACDC - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu Thunderstruck ~ ACDC - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Steve & Jacky Mijnsbergen / van As - WaarBenJij.nu

Thunderstruck ~ ACDC

Door: Jakkie

Blijf op de hoogte en volg Steve & Jacky

12 September 2013 | Verenigde Staten, Gatlinburg

We hadden vanmiddag onderweg bedacht dat de titel van het reisverslag ‘who’ll stop the rain’ ging heten en dat was uiteraard niet omdat het kurkdroog was…

Vanochtend rond een uur of tien na het ontbijt vertrokken naar ‘Ripley’s Aquarium’. Dollywood maar ff geskipt, Jakkie is toch niet zo van die rollercoasters en visjes vinden we beiden leuk. Jakkie was fijn aan het chauffeuren, maar mocht toch niet meer terugrijden, want had haar rijbewijs op de poeltafel laten liggen – lekker handig, kwamen we onderweg achter.

Ripley’s toch wel een mooi aquarium, vooral de haaien en roggen. Wel veel dikke figuren en ook veel koters maar het lukte net zonder al te veel irritatie. Foto’s maken was wel lastig, we moesten er echt over nadenken hoe alles in te stellen, vooral omdat er een aantal aquaria en de omgeving erg donker waren. Goeie training. Rond half twee waren we erdoorheen.

Besloten we toch maar eens aan Smoky Mountains National Park te beginnen. Hier komen we eigenlijk voor. Niet voor al dat entertainment gebeuren. Eerst naar Sugar Lands Visitor Center. Jeehh weer eens een mooi national park mapje voor de collectie. Een hike- en autotoermap gekocht. En vervolgens besloten een kleine loop te gaan rijden met een korte hike.

Toen we Cherokee Orchard Road (een korte auto-loop) hadden gekozen en we begonnen aan Ogle Place trial (kort rondje lopen), ging het – redding voor Steve – keihard regenen. Wij na een paar fottokûs terug naar de waggie en de verdere rit in de auto was mooi, maar de regen stopte ech nie meer…

Toen pit stop bij Food City voor koffie, een ijsje en tanken. Daarna maar terug naar ons huisje. Leek even een verloren middag, maar het was toch al stiekem weer half vijf. De tijd vliegt echt! Jakkie ging efkes lezen met de oogkes dicht;) en daarna toch eerlijk waar; een half uur gesport. Écht hardlopen kon je het niet noemen, maar van de berg af ging in ieder geval goed… Pffff. Fijn douchen in de hot tub en toen…. Hoorden we gekraak (…) Zag Steve gewoon écht een beer op de helling onder onze veranda! We moeten schaam schaam wel bekennen dat we gister een paar pork cracklings en een drelletje van het eye of round over de reling hebben gegooid. Dat hielp wellicht wel. Helaas geen foto’s als bewijsmateriaal.

Toen een beetje planning maken voor morgen. Eettafel weer op de veranda gezet. Af en toe checkend of onze ‘huisvriend’ nog langskwam. Vervolgens taak van Steve: bbq aansteken en kip erop. Taak van Jakkie: sla- tomaat- komkommer- snijden, pepperslices en dressing maken.

Toen werd het weer spannend en veranderde acuut de titel van dit dagverslag. Er kwam een stormpje aan. Binnen twee minuten veranderden de wolken van witte ‘smoke’, naar heftig aankomende regenwolken, wind en regen - was het ineens donker en toen vétte onweer. Het natuurgeweld was erg indrukwekkend, soms wel een beetje beangstigend, maar wel heel mooi om vanaf je ‘porch’ te kunnen volgen. Foto’s maken was weer een hele uitdaging en de mooiste onweersflitsen staan uiteraard niet op de foto…

Als afsluiter nog even uitbuiken in the tub. Wát is dát lekker; die willen we thuis ook wel!

• 13 September 2013 - 04:40

Marco:

misscjhien 1 troost in nederland is het weer ook weer top
    jammer dat je geen foto's hebben van de beer
    en tja foto's van onweer is en blijft lastig

• 13 September 2013 - 05:57

Tonny:

Mss zit die beer morgen wel in de hot tub in z'n bikini, met dikke thunderstruck d'r bij. Dus...hoop blijven houden voor die ene foto.
    Begrijp wel dat deze vakantie erg relaxed is, leuke verhalen Jacky.